09 август 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Водородната Honda се разходи в Токио

По принцип по-често обсъждаме гениални дизайнерски решения относно външния вид на премиерните модели. Е, в тези няколко реда ще се съсредоточим върху техническите спецификации на задаващия се нов, водороден модел на Honda, а именно CLARITY FUEL CELL или FCV.

Не за друго, но едва ли си струва да изпадаме в подробности около линии, печално напомнящи на яловите опити на руското автомобилостроене да влезе в крак с модерните тенденции в началото на века и да "разчупи" иначе правоъгълните си форми. Да, водородната Honda е меко казано грозна, но пък вероятно ще спечели много почитатели с интериор, добра возия и най-вече - икономичност. Още повече, че въпросният "дизайн" е въведен най-вече от гледна точка на аеродинамичната ефективност. А и 18-инчовите джанти и LED-светлините донякъде омекотяват стреса за очите.

Първо, трябва да отчетем, че лошото впечатление от външния вид не кореспондира с интериора. Там срещаме добре познатото оборудване на Honda от последните години, което би трябвало да задоволи средностатистическия вкус. Освен това съвсем спокойно вътре могат да се настанят петима души, като допълнителното място е осигурено от намаляването с 20% (1 мм) на всяка от горивните клетки, което води до общо намаляване на обема с 1/3 в сравнение с този компонент при модела FCX Clarity.

Тя е мощна! FCV не се тътри отчайващо бавно. Е, няма да ви отлепи ретините с ускорение, но нейните 177 к.с. със сигурност са повече от достатъчни, за да не се чувствате спрели на пътя. А там ще може да се задържите доста дълго, защото резервоарът, който е под високо налягане, спокойно ще ви осигури пробег до 700 км. А зареждането (стига да намерите водородна станция) ще става до 3 минути, което почти не отстъпва на конвенционалните автомобили.

Водородната Honda ще се появи в Япония в началото на следващата година, а малко по-късно ще стъпи и на няколко европейски пазара.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.