Volkswagen: водородът е по-подходящ за комерсиалните автомобили

Някои производители отделят значителни средства и технологични ресурси за изследване и разработване на автомобили, задвижвани с водород и горивни клетки. Други са по-предпазливи и следят ситуацията, докато трети определено казват твърдо "не" на тази технология.
Volkswagen е от компаниите, гравитиращи именно между „следящите” и противниците. От компанията нямат интерес да представят автомобил с горивни клетки или поне не лек пътнически модел в близзко бъдеще. Това става ясно от изявление на техническия бос на германците Матиас Рабе пред Autocar.
„Като група, ние гледаме тази тенденция, но за Volkswagen (като марка), поне в близко бъдеще, това не е опция”, отговаря Рабе, запитан за възможното имплементиране на технология с горивни клетки в леките коли на концерна.
Техническият директор вярва, че най-доброто приложение на водорода в автомобилния сектор е при комерсиалните возила – автобуси, камиони, ванове, където може да се поместят големи резервоари, които да се пълнят бързо и да осигуряват добра ефективност и пробег при нулеви емисии.
Volkswagen в момента може и да не е заинтересуван от водорода, тъй като фокусът в момента е към разширяване на гамата електрически модели ID, но Audi си остава важен играч в тази сфера. Марката от Инголщад експериментира от няколко години с горивни клетки и развива прототипите и технологиите си. Така, макар и не скоро, ако все пак VW смени концепцията, би трябвало да може да разчита на готови и работещи решения.
От баба си, и от баща си съм чувал, че са им казвали "квартални" бомби. Понеже като падне, издухва всичките къщи между 4 улици.
Нашите приятели американците, са правили същото навсякъде. Първата серия фугасни, за да не може да стигнат до никъде пожарните и линейките. Втората серия - запалителни, за да умрат повече хора. Третата - пак фугасни, за да убият и спасителите.
Това американците по София.
Забавлявали са се, не че нещо.













