Забравеният концепт Citroën Karin
На автомобилното изложение в Париж през 1980 г. Citroën представя нов концепт, който се казва Karin. Той има странно, пирамидално купе, 4-цилиндров двигател, предно предаване и хидропневматично окачване, което наподобява това в легендарния Citroën DS.
По това време Citroën е във вихъра си, поне що се отнася до концептите, а Karin е доказателството, че дизайнерите на френската компания са били способни на подвизи, когато им е дадена пълна свобода.
Идеята за пирамидалното купе е на главния дизайнер на Citroën по това време Тревор Фиоре, като именно това е основната черта на Karin, който го прави атрактивен и днес. Футуристичният интериор може да приеме трима души, като шофьорската седалка е разположена централно, а другите две са разположени от двете й страни. Подобно разположение се появява на борда на McLaren F1, но повече от десетилетие по-късно.
И докато днес компаниите всячески се опитват да вградят всички контролери в мутимедийната система, през 80-те Citroën няма нищо против бутоните. Интериорът на Karin е обсипан с десетки копчета, които осигуряват независим достъп до всяка отделна функция на колата. Бутони има дори по корите на вратите, които разполагат и с вградени монитори, което е било революционно решение в онези години.
В Citroën никога не са имали намерение да произвеждат тази пирамида на колела. В интерес на истината французите сглобяват този концепт, само защото не са имали какво друго да покажат на публиката. Което по никакъв начин не умаловажава постигнатото.