Задължителни зарядни станции в ЕС до всяка нова къща
Европейският съюз се е заел със задачата да подпомогне електрическата автомобилна индустрия с нови регулации, които да дадат още по-мощен тласък в развитието му през следващите години. Сред обсъжданите мерки е от 2019 година до всяка новопостроена жилищна сграда да има задължително зарядна станция за електромобил, независимо дали ще се ползва веднага или след години. По този начин би могло да се даде сериозен импулс на изграждането на инфраструктурата, което е и сред най-големите проблеми към момента.
Според изчисленията към 2023 година около 10% от паркоместата на Стария континент ще имат нужда от зарядни станции, а към 2050 година над 70% от автообилите ще бъдат задвижвани от електричество. А тези констатации водят до някои притеснителни очаквания, които вкарват индустрията в сериозен парадокс.
Според Европейската агенция за околна среда именно нуждата от много електричество за захранването на тези машини ще е причина към средата на века нивото на серния диоксид във въздуха да е пет пъти по-високо от сегашното. Автомобилите сами по себе си няма да замърсяват, но разчетите за планирани мощности в следващите години в Съюза сочат, че електроцентралите на въглища ще трябва да поемат голяма част от производството на нужното електричество. А това ще замърси въздуха в пъти повече, отколкото биха го направили двигателите с вътрешно горене.
Спасението е в също толкова скоростното развитие на технологии и изграждане на централи за чиста енергия. Според изчисленията вероятно ще са нужни поне още 50 електроцентрали в цяла Европа, които да отговорят на нарастналите нужди за електричество.
От един от водещите производители в сегмента Renault има свое виждане по този въпрос. Французите смятат, че е много по-разумно да се използват складове за вторично зареждане на изтощени батерии чрез слънчева светлина или вятър, след което батериите отново да бъдат пускани в употреба.