Женева: Водороден прототип на Hyundai с пробег от над 800 км
Освен новите си конвенционални модели, по време на салона в Женева Hyundai ще представи и напредъка си в някои технологични посоки, като водородното задвижване. Компанията е готова с ново поколение водородна система, която е с 20% по-лека, 10% по-ефективна и доставя с 30% по-голяма мощност, което си е сериозен скок, в сравнение от сегашните параметри на Tucson ix35 Fuel Cell.
Според производителя новата конфигурация осигурява пробег от 800 км с едно зареждане на горивната клетка. Тя обаче не е единственият източник на енергия в автомобила. Отдена батерия осигурява електричество за различни устройства на пасажерите, като таблети или телефони.
В багажника на прототипа пък има вграден скутер, който е монтиран на зареждащ док и пълни батерията си по време на движението на автомобила. Целта му е да осигури мобилност в натоварени градски условия, където пасажерът може да остави автомобила и да продължи с по-малкото превозно средство.
Много интересно решение за пречистване на въздуха в купето предлагат от Hyundai. Специална система използва водата, образувана от използването на водорода, за да я превърнат във филтър, през който преминава въздухът.
Производителят подчертава, че прототипът в Женева, чието име е Futuristic FE Fuel Cell Concept, по-скоро показва напредъкът в технологиите, отколкото конкретно намерение за бъдещ автомобил. Иначе тази технологична линия ще намери частична реализация през 2018 година в изцяло нов кросоувър, чиято премиера ще бъде направена по време на Зимните олимпийски игри в Пьончан, Република Корея.













