1 май в автомобилната и мотоциклетната история
Първи май, макар и свидетел на много събития, ще се запомни като тъжен ден в автомобилната история. На този ден през 1994 година при трагичен инцидент на пистата Имола по време на Гран при на Сан Марино загива великият Аертон Сена (Ayrton Senna). Предният ден на същата писта по време на квалификацията умира Роланд Ратценберергер (Roland Ratzenberger). Повече за Сена вижте в специалния ни материал по темата.
Ето и останалите събития, белязали авто-мото историята на днешния ден:
1833: умира Ричард Тривечик (Richard Trivetchik) - британски инженер. През 1804 той изобретява първия парен локомотив.
1902: произведен е първият бензинов модел на компанията Locomobile, известна дотогава с производството на автомобили, задвижвани с парен двигател. Моделът е считан за един от най-добре направените и надеждни по онова време.
1925: Еторе Бугати (Еttore Bugatti) регистрира Pur Sangre Des Automobiles като търговска марка във Франция
1926: Ford Motors Company става една от първите американски компании, осигурила 40-часова 5-дневна работна седмица за своите работници.
2015: умира Джеоф Дюк (Geoff Duke) - един от най-големите британски мотоциклетни състезатели. Печели първата си надпревара още в дебютния си сезон в клас 500 на знаменитото състезание на Остров Ман. Следват още 2 победи в клас 350, през 1951 и 1952 година, а след това още 3 в 500, съответно през 1953, 1954 и 1955 година. Регистрира невероятните 33 победи, 80 подиума и записва 359 точки в световните гран при серии. 6 от победите му са в състезаният на остров Ман.