21 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

10-те най-мощни коли с ръчна трансмисия

Надали има много по-приятни начини да прекарате времето зад волана от това да управлявате кола с ръчна скоростна кутия, поне когато трафикът не е фактор. Трите педала и лоста дават шанс на шофьора да контролира колата точно по начина, по който иска. 

Поне засега в Европа ръчната скоростна кутия е цар. За разлика от Щатите, където автомобилите са големи, а бензинът евтин, на Стария континент ръчните скорости представляват бюджетно решение. Все пак с всяка изминала година, особено сред спорните коли, има тенденция за преминаване към автоматици или кутии с два съединителя. Ferrari, Lamborghini и компания отдавна са забравили за третия педал. Причината? Числата са водещи. Когато ускорението до 100 км/ч е приоритет, напълно логично е производителите да се спират на системи, които сменят предавка за части от секундата. 

Въпреки това има марки, които осъзнават, че за мнозина удоволствието от шофирането е цел номер едно и предлагат на ентусиастите комбинацията между опияняваща мощност и свободата за смяна на предавка. Изненадващото е, че голяма част от тях са именно от влюбената в автоматици Америка. 

Това са водещите 10, които са достъпни към настоящия момент:

Dodge Challenger SRT Hellcat

Има ли такова нещо като прекалена мощност? Challenger SRT Hellcat поставя този въпрос. Бруталният американец изкарва 707 коня от 6,2-литров V8 с компресор, което повдигна летвата за "мускулестите" коли и разпали люта битка с конкурентите си. В отговор на Hellcat Ford пусна Mustang Shelby GT350, а Chevrolet се включи с новото Camaro ZL1, за което твърдят, че трябва да превъзхожда всичко. Да, ама не. Дяволският Challenger е неоспорим водач що се отнася до брутална мощ. А за разлика от четиривратия Charger SRT Hellcat, Challenger се предлага със 6-степенна ръчна кутия, която не само че е 3000 долара по-евтина от автоматика, ами и гарантира много повече усмивки.

Chevrolet Corvette Z06

Corvette е майката, бащата, бабата и дядото на американските мъсъл коли. За седмото поколение Chevy искат да бъде прието сериозно, не просто като недодялан звяр. Затова и Z06 бъка от карбон и аеродинамични елементи. Разбира се, мощността е ключова и GM не искат да разочароват. 650 к.с. трябва да са предостатъчни, за да бъде изпълнена задачата. И тъй като говорим за ръчни скорости, трябва да споменем, че освен с автоматик, за който твърдят, че е по-бърз от PDK кутията на Porsche 911, новият Z06 се продава с ръчна трансмисия със 7 предавки. 

Dodge Viper

Тъжно, но 2017 г. ще бележи края на производството на крещящия Viper - кола, за която си струва да се говори, защото комбинира най-добрите черти на американските спортни коли с негативните такива. Viper е вулгарен във всяко отношение и просто умира за внимание. Забравете за каквато и да е сдържаност или пък притеснения за разход на гориво, "Усойницата" с 645 к.с. е американският еквивалент на Lamborghini. В пълно противоречие с този имидж Viper ACR се осланя на технологиите на 21 век. Аеродинамиката на модела е ненадмината поне в едно отношение. Няма друга кола с регистрационна тaбела, чиито крила и чупки да я притискат по-силно към асфалта. При 285 км/ч въздухът, преминаващ около купето, затиска Viper с 907 кг. 

Chevrolet Camaro ZL1

Вече споменахме ZL1, но е време да се върнем на него. Независимо дали изберете купе или кабрио, зашеметяващата динамика е гарантирана от LT4 V-осмак с 640 коня. Освен това ще можете на воля да си движите левия крак, защото моторът предава мощността си към задните колела и изпарява гумите посредством 6-степенна ръчна кутия. За по-улеснен живот се предлага и автоматик с 10 предавки. Camaro-то не се изчерпва единствено с двигателя. Магнитно окачване и диференциал с ограничено приплъзване означават, че ZL1 може да накара повечето си конкуренти да му дишат праха в завоите. 

BMW M6

Или по-точно М6 с опционалния Competition пакет. М дивизията представлява каймакa на спортните автомобили още от създаването си през 1972 г., но дори  най-доброто търпи промени. Сompetition пакетът вдига мощността на 8-цилиндровия мотор на бавареца до 590 коня. И поне в Щатите, където уж са толкова привързани към автоматиците, M6 се предлага стандартно с ръчна скоростна кутия с 6 предавки.   Друг въпрос е, че ако добавим цената на опционалния пакет M6 Купе струва колкото два Challenger SRT Hellcat.

BMW M5

Отново говорим за версия с Competition пакет и американския пазар. В случая обаче 4,4-литровия V8 с 567 к.с. не се доближава до мощността, която му е дадена при M6. Причината за това най-вероятно е специалният юбилеен модел по случай 30-годишнината на М5. Все пак той трябва да изпъкне по нещо, а това нещо са повечкото коне спрямо стандартната М5-ца. Подобно на М6 пакетът променя управлението, окачването, изпускателната система и Dynamic режима. 

Aston Martin V12 Vantage S

Напук на всички тенденции Aston Martin добавиха ръчна скоростна кутия на V12 Vantage S за модел 2017 г. Не само това, ами седемте предавки са подредени по т.нар. "dog-leg" схема. С други думи вместо първа скорост да се включва с движение на лоста наляво и напред, това става наляво и назад. Така по-често използваните предавки остават в Н-конфицурация, което улеснява превключването им. Британците потвърждават, че наистина държат на трите педала. 

Ford Mustang Shelby GT350

Неведнъж сме чували как журналисти описват Ford Mustang Shelby GT350 като върховният Mustang. От модел 2017 г. Track (Писта) пакетът става стандартен за всички GT350, които напускат дилърите, точно както стоя нещата и с ръчната трансмисия. Това означава, че на клиентите няма да им се налага да доплащат за задния спойлер. Но Mustang може да е много скъпо удоволствие. Освен V-осмак с 526 к.с., колата разполага и с карбонови джанти. Тежко ви, ако нацелите някоя голяма дупка, защото всяко колело ще ви оръси с между 3500 и 4000 долара в зависимост от това дали е предно или задно.

Spyker C8 Preliator

Срещу около 325 хил. евро възкръсналите Spyker ще ви продадат един от 50-те C8 Preliator. Поне това е цената на базовия модел с ръчна трансмисия. За разлика от всички други коли от списъка, предимството на ръчните скорости не се изчерпва единствено с удоволствието от смяната на предавки, а и от самата визия на оголения механизъм. Като оставим това настрана Spyker не впечатлява с невероятно мощен или пък екзотичен мотор. Под капака стои 4,2-литров осемцилиндров двигател на Audi, който произвежда 518 коня. Не особено добро съотношение цена-мощност.

Porsche 911 R
 
Porsche 911 R цели да предостави най-чистото изживяване зад волана. Комбинацията от 6-цилиндровия боксеров мотор с 493 к.с., ръчни скорости и задно задвижване може да накара всички почитатели на марката да се разтопят от кеф. Ако погледнем 911 R по-внимателно, ще установим, че има сериозни прилики с GT3 RS. Различното е, че R е лишен от ролкейдж, задно крило и панелите около него. Така се губят и 50 кг. Немците ще направят само 911 бройки и те няма да са никак евтини.
















 




Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.