25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

18 нюанса УАЗ "Буханка": руски тунинг в съветски стил

Дизайнерът Александър Benderlog Пономаренко, заедно с други запалени фенове на нестандартните автомобилни скици, събра от социалните мрежи 18 изображения за това, как би могъл да изглежда легендарния УАЗ 452, ако бе попаднал в ръцете на руските къстъм и тунинг майстори. Ето различни проекти, скици, идеи и мечти по темата "Буханка", някои от които са невероятни, други, да речем, не много сполучливи:

Аеро Буханка


Типичен случай, при който не се прави модернизация на УАЗ, а машината се конструира около 12-цилиндров двигател Ford Flathead. По идея на клуба на летците - ветерани от Бостън, за които дизайнерът е поработил с мотиви от самолети от Втората световна война. Дизайнерът е избрал вариант камионетка с платформа с двигател и парашутни спирачки. Машината е обшита с алуминиеви листове подобно на самолетен фюзелаж. Този УАЗ не участва в гонки, а се съхранява в частна колекция. Автор: Benderlog Design.

UAZ Buchliner


Някъде в друго измерение, където не е имало Студена война и планова икономика... Там, теоретично, Уляновският завод създава експортен вариант с всевъзможни опции за пазара в САЩ. Машината има екстериор с обли хромирани елементи, двуцветна боя на купето, допълнителна светлина, козирка против слънце и преработена предна решетка. Стилът се подчертава от панорамни тонирани прозорци, масивна броня с булбар и допълнителни протектори на задните калници. Автор: Сергей Пуга.

Руски диктатор


Този проект е бил представен през 2004 г. в САЩ, като в първоначалния си вариант е имал форма на капка. От кабината покривът плавно е слизал към задната част. Но въпреки предимствата по отношение на аеродинамика, решението се отразило зле на разпределението на теглото на машината и 10-цилиндровия й 7,6-литров двигател Dodge Hidrus. Затова и добила настоящия си вид. Сред всички други решения е централно разположеното място на пилота и тръбна рама, покрита с панели от карбон. На драг състезания, Уазката се подвизава с оригиналното име "руски диктатор". Автор: Михаил Смолянов.

Естет


Проектът с условно име "Буханка-эстет"» трябвало да е изцяло с едноцветна украса от черен мат и снижено окачване. Дори джантите, обути с никопрофилни гуми трябвало да са черни, но по молба на клиента били направени някои елементи с алуминиев оттенък, а всички видими и изпъкващи детайли били умело прикрити, за да се даде пълна еднообемност на УАЗ-а. Дори двигателят бил разположен отзад, за да бъде още по-изпипан дизайнът. Оригинално е решението за достъп на водача и пасажерите в салона - цялото купе се вдига с хидравлична система, откривайки както кабината, така и двигателния отсек. Автор: Максим Томошев.

УАЗ Буханка за оф-роуд


Е, ето едно наистина разумно приложение на всъдеходния бус! Ето какво пише за него и самият автор: "Веднъж чух разговор на двама пенсионери, които си спомняха как на младини се занимавали с алпинизъм и ски и как не им се отдало да намерят подходящ транспорт, който ода ги откара в трудно достъпни места, за да практикуват хобито си. Така ми дойде идеята да подготвя машина за преходи по планини, гори и пресечени терени на базата на УАЗ-452, с лифт на окачването, огромни гуми със сериозни грайфери, лебедка, допълнителни защитни елементи и багажник". Автор: Игор Шахта.

Буханка къстъм

Ето още един експеримент в стила на 50-те и 60-те години на миналия век, алтернатива на Chevrolet Apache 31 и Chevrolet G10 Deluxe SportVan. Припомняме, че именно по онова време активно се развивали хот-рода и къстъм идеите в САЩ. Буханката е със снижен с няколко сантиметра покрив, добавени са аеродинамични уширители на колесните арки, а цветът е светлооранжев оттенък. Автор: Игор Шахин.

УАЗ Були


През 60-те години на 20 век по цял свят процъфтява хипарското движение, като духът на свободата, примерно, би могъл да успее да стигне под някаква форма дори и до съветските младежи, които с голямо удоволствие да пътуват из необятната страна и по света. А за тези цели им трябвал удобен, голям и непретенциозен транспорт. И ако на Запад такъв бил Volkswagen Transporter, то в СССР — УАЗ-452 Турист. Комфортен, със сгъващи се седалки, багажник на покрива и голяма остъклена площ, машината изобилства от хромирани детайли и ярки цветове на кабината. Автор: Игор Шахин.

УАЗ-452 хот-род

Този УАЗ е направен в духа на американския хот-род. Машината е с пневматично окачване и лети джанти American Racing. Класически черен цвят и хромирани елементи завършват образа. Автор: Дмитрий Чупыра

УАЗ-452 shellfish

Снижено окачване и допълнително разширена следа го правят стабилен на пистата, в допълнение с аеродинамични елементи като спойлер и т.н. Автор: Дмитрий Чупыра.

УАЗ-452 "Лукс"

Строг цвят и изчистени линии придават класически вид на машината. Метална козирка защитава от слънцето, хромирани джанти, червена кожа и велур, плюс панорамен таван придават луксозно усещане. Автор: Дмитрий Чупыра

Микроавтобус

Този вариант е създаден през 2012 година по молба на астрофизическата обсерватория на руската Академия на науките. Целта е за служебен транспорт, превозващ персонала до телескопа РАТАН в Буковския район. Разликите със серийния вариант са минимални, като най-видната е двуцветната боя на екстериора, както и допълнителното остъкление при покрива. По-късно е добавено регулируемо хидравлично окачване, но двигателят и скоростите са серийните. Автор: Дмитрий Гресов

УАЗ-450В Streamliner

Автомобилът се е сдобил с кабина с подобрени аеродинамични форми, в стила на актуалните на Запад в средата на миналия век. Снижено олекотено окачване се грижи за доброто управление при високи скорости, а допълнителни прозорци увеличават светлината в салона. Идеята - активно пътуване и отдих, дори и на по-далечни дестинации. Автор: Дмитрий Гресов.

УАЗ-452 Турист

Пътническа версия на УАЗ-452 за градски и планински екскурзионни маршрути. Горната част на купето е получила голяма панорамна видимост с използването на плексиглас с тънка рамка. Това е редуцирало и общото тегло на колата и е свалило центъра на тежестта, което в добавка със сниженото окачване позволява по-добро управление по завоите в планината. А използването на сравнително късата база на Буханка, позволява и по-лесно придвижване из градския трафик. Автор: Дмитрий Гресов.

УАЗ-450 Streamliner

Стилен и динамичен микробус с подобрена аеродинамична форма, отново в духа на дизайна от 50-те години на ХХ в. Но този път на базата на по-ранната версия УАЗ-450. Автор: Дмитрий Гресов

Състезателна Буханка

Този УАЗ, изграден на базата на 452 е прекроен за участие в оф-роуд състезания. Увеличен клирънс, лебедка и усилена броня, помагат на екипажа на камиончето в тежките терени. Автор: Артур Боровик.

Мотоциклетна платформа


Къстъм-проект за мотоциклетни клубове. Снабден с пневматично окачване и V8 двигател, заимстван от ГАЗ-13 "Чайка". За целта са модифицирани колесната база и ширината на осите. Необичайният транспортер не само превозва мотоциклети, но и два пъти е бил звезда на фестивала за автомобилен дизайн Art Custom Draft в Москва и Санкт Петербург. Автор: Андрей Ткаченко.

Обтекаема Буханка

Идеята за обтекаем и чист дизайн дълго време е била в главата на дизайнера на този проект. И определено се е получила приятно, дори и в откритата версия на заден план. Автор: Андрей Дубровин.

Хот-род пикап с единична кабина

За основа на този проект е взет армейски УАЗ-452Д от 1982 година. Дървен товарен отсек с платнена тента и класическо хот-род разположение на двигателя зад предния мост. Кабината е в средата на базата, благодарение на липсата на двигател под нея. Промяната на височината и наклона на покрива придава уличен, хулигански вид. Този боец с V6 двигател няма да даде шанс на империалистите на драг състезание! Автор: Алексей Чиркин.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.