12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

7 факта за Honda, които би трябвало да знаете

Honda - синоним за надеждност, традиции и също така извор на безкрайни шеги за косачки и "наточени" стари Civic-и. Все пак е факт, че ако накрате човек с нулеви знания за автоиндустрията да изреди няколко марки, вероятността японският бранд да бъде спомената е огромна. Името е дотолкова затвърдено, че има любопитни подбробности около марката, които просто трябва да знаете. Ако някак сте ги пропуснали, ето го шансът ви да се запознаете с тях.

1. Всичко започва на две гуми  

Историята започва като производство на двигатели, но през 1949 г. се появява и първият мотоциклет на компанията - Honda D-Type, където D означава "мечта", мечтата на Соичиро Хонда.  Но японците не са най-известни с D-Type, нито с революционния си CB750. Тази чест се пада на Super Cub, най-продаваното превозно средство в историята.  Любопитното е, че мотоциклетите имат пръст и в първите автомобили на марката, някои на които разчитат именно на двигатели от двуколесните.

2. Двигателите, колите и мотоциклетите не са всичко

Наред с агрегатите и традиционните си МПС-та, Honda се занимава с къде-къде по-причудливи проекти за придвижване. Какво ще кажете за Uni-Cub, който е нещо като моторизиран стол. За подобни творения японците използват термина "лична мобилност", но на нас ни изглеждат като странности. По-нормално и практични са изобретения като тези за подпомагане на движенията на възрастните хора. 

3. Honda буквално лети

Паралено с другото си производство, компанията се занимава и със самолетостроене и разработва собствена авиационна програма. С това се занимава основаната през 2006 г. Honda Aircraft Company. Готовият продукт - HondaJet, e в производство от 2012 г. до днешни дни, като досега са произведени близо 60 екземпляра, а още 25 са близо до завършване в Северна Каролина, САЩ.

4. Японците знаят що е то турбина

Десетото поколение Civic получи два турбнинирани агрегата, 1.5 и 1.0 VTEC Turbo, съответно със 182 к.с. и  129 к.с. Новата NSX също се радва на принудително пълнене, но това далеч не означава, че то е нещо ново за Honda, ни най-малко. Още през 80-те марката пуска City (или Jazz в Европа) с 1,2-литов турбомотор. Той е само един от моделите с принудително пълнене, сред които има и ванове и миниавтомобили.

5. На фронтовата линия при "зелените" технологии

Toyota Prius и Mirai може и да са първите асоциации като си помислите за хибрид и кола с водородна клетка, но помислете пак. Honda са съвсем на "ти" с подобни технологии и дори изпреварват съотечествениците си при налагането на огромния северноамерикански пазар. Кой е първият хибрид в САЩ? Honda Insight. Първият водороден модел? Honda FCX Clarity. Да обясняваш на компанията на Соичиро Хонда как се правят коли с алтернативно задвижване е все едно да учиш Alfa Romeo на стил.

6. Пистата е била по-важна от шосето

В днешни дни може и да не е така, но в миналото Honda са наблягали сериозно на състезателните си коли. Всичко отново идва от създателя на компанията, на когото се приписват думите, че "напрежението от състезанието предизвиква хората, кара ги да намират иновативни решения и потребности бързо, точни отговори на нови проблеми, пред които не са се изправяли преди". Доказалество за насочеността на работата е първият болид RA270, чиято разработка се оказва приоритна пред заводските модели.

7. Не всичко е транспорт

Колкото и да са успешни в създаването на всевъзможни моторизирани машини, Honda се занимават и с други интересни проекти. Такъв е роботът ASIMO, който може не само да ходи, но и да играе футбол и да сервира храна и напитки. Спорно е дали хуманоидът ще намери приложение в скоро време, но пък и малките стъпки са важни, особено ако са в правилната посока.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.