21 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Прототипът на Skoda за Група Б със сърце от Lada

Успешната Skoda 130 RS започва да се съзтезава през 1976 г., но до началото на 80-те става видно, че изостава от по-мощната конкуренция. Чешкият производител не успява да реагира достатъчно бързо, но самостоятелният отбор Agroteam JZD Slušovice се заема със задачата да разработи нов състезателен автомобил за Група Б, базиран на Rapid. 

Двигателите на Skoda се оказват неподходящи за целта и заради това от компанията Metalex решават да използват 1,6-литровия мотор от Lada VFTS. Рали състезателят на руската марка е произведен от фабриката във Вилнюс, след което е надлежно тестван от редица унгарски отбори. Захранваният от карбуратори на Weber двигател разполага с 160 к.с. при 7000 об./мин. и 176 Нм въртящ момент. 

Тази числа се оказват идеални за тежащата под тон Skoda 160 RS MTX, която спринтира до 100 км/ч за около 6 секунди и вдига 200 км/ч.  Колата е снабдена с четири дискови спирачки и преден мост от Skoda 130 RS, докато отзад той е уникален заради двигателя на Lada. Колата се включва в Група А през 1984 г., защото е нямало възможност без помощта на завода да бъдат направени 200 бройки, необходими за хомологация за Група Б. Agroteam напуска надпреварата през същата година и тъй като Skoda се занимават със своята 130 LR, 160 RS MTX си отива безславно. 

Смята се, че Metalex са направили само три екземпляра, два от тях с двигател от VFTS. Този в клипа по-долу е реставриран през 2003 г.

Напъните за Lada за Група Б също са спънати на етап прототип. Докато VFTS е успешен, то базираната на Samara Eva няма същия късмет. Проектираният от естонци автомобил използва същия блок с обем до 1800 куб. см, двоен горно разположен разпределителен вал и турбо. Те успяват някак да убедят инспекторите на ФИА, че са произвели 200 коли, колкото са необходими за участие в Група Б, но реално става въпрос за не повече от 20 автомобила, някои от които с липсващи турбини или други компоненти. След края на Група Б Lada оборудват прототипа с двигател и система за задвижване на четирите колела от Porsche 959 и се впускат в рали Дакар, където през 1991 г. завършват пети. 


 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.