Защо трябва да разкарате зимните гуми веднага щом времето се стопли? (видео)
Да не предизвикваме късмета си, но вече можем да кажем, че зимата отдавна приключи. За следващите няколко месеца ще забравим за изравянето на колата изпод снега, за вкочанените пръсти и хлъзгавите пътища. Дотук добре, но ако се загледате по заобикалящите ви коли, обзалагаме се, че ще забележите някои все още със зимните си гуми.
Най-вероятно тук става въпрос за немърливост от страна на шофьора, но замисляли ли сте някога какви са последиците от каране с неправилната гума? Най-очевидният резултат е преждевременното износване, защото зимните гуми използват много по-мек каучук от летните или всесезонните. Така материалът предоставя нужното сцепление дори когато термометърът показва отрицателни стойности, но не и при летни жеги.
Може и да си мислите, че при сухо и топло време дори във Формула 1 използват меки сликове, следователно мек каучук гарантира сцепление, но при конвенционална шосейна зимна гума на практика прекаленото омекване влошава драстично качествата й.
Това доказва и Джейсън Фенски или Engineering Explained, който обува своето Subaru и измерва спирачния път от 60 м/ч или 96 км/ч първо със заводските всесезонни гуми на Yokohama, след което и със зимни на Bridgestone. Резултатът е красноречив.
При три последователни теста със всяка гума при 17 градуса данните показват предимство за по-твърдия всесезонен каучук.
Всесезонни:
1. 37,7 м и 3,02 секунди
2. 37,83 м и 3,11 секунди
3. 38,6 м и 3,11 секунди
Зимни:
1. 38,3 м и 3,10 секунди
2. 40,9 м и 3,26 секунди
3. 41,1 м и 3,31 секунди