25 май 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Дресировка на големи мечки: тест Skoda Kodiaq

Още когато представиха новия Kodiaq през есента, от Skoda дадоха заявка, че сериозно ще променят правилата на играта в SUV-сегмента. Комбинацията от практичен автомобил, каквито са традиционно продуктите на чехите, с печелившата рецепта от SUV, разполагащ с цели 7 места, обещава да превърне „мечока“ в истински пазарен бестселър.

Всъдеходът е кръстен на мечката „Кодиак“ (Kodiak), населяваща някои региони на Северна Америка, като името е избрано „за да затвърди размерът и мощта“ на модела. Skoda Kodiaq има доста общо с дебютиралите наскоро Volkswagen Tiguan и SEAT Ateca, но e по-голям от своите братовчеди във VAG групата. С дължината си от 4,7 метра, чешкият екземпляр е значително по-дълъг от Тигуан (4,49 метра) и Атека (4,39 м). Това му позволява да предложи сериозно пространство в купето. В версията с 5 места, дължината на салона е 1793 мм, а седалките на втория ред могат да се местят напред-назад за по-голям комфорт. Багажникът е с внушителните 720 л (когато има трети ред седалки „артисват” 270 л), а при свалени седалки стига до 2065 л.

Салонът е доста приятен, подреден и много напомнящ за останалите актуални модели на чехите. Слоугънът Simply Clever (просто умно) тук е въплътен в около 30 практични решения, улесняващи организацията на салона и/или превоза на товар. Сред тях може да отбележим гумен протектор за предпазване на ръбовете на вратите при отваряне, чадъри в тапицерията на вратите, мини контейнерчета, мрежи за закрепване на багажа, удобни закачалки за чанти в багажника, възглавничка за спане в пасажерските седалки и др.

Отвън, Skoda Kodiaq определено изглежда внушителен на фона на останалите модели със същата платформа на VAG групата. Дизайнът е много приятен, обуздано агресивен и отличаващ модела от всички останали Шкоди, макар да има дребни неща, които може да развалят цялостното впечатление, но само на претенциозни очи. И все пак, дизайнът е в унисон с актуалната гама автомобили на Skoda и, както обещаха от марката, с много от чертите на представения по-рано концепт VisionS. И докато някои колеги твърдят, че това не е най-елегантния като дизайн модел на Шкода, то за нас дизайнът си е повече от приятен а окото и напълно вписващ се в SUV сегмента.

Kodiaq се предлага със сериозен набор двигатели – 2 дизелови и 3 бензинови, с мощност от 125 до 190 конски сили. Скоростните кутии са съответно 6- или 7-степенни DSG автоматици или 6-степенни ръчни. Задвижването е предно или на четирите колела според избраната версия.

При представянето на модела, имахме възможността да тестваме 1,4-литров бензинов агрегат с 6-степенна DSG трансмисия и 150 к.с., както и най-мощния двулитров дизел със 190 „коня” и новия 7-степенен автомат с двоен съединител. Доколкото и двата агрегата имат потенциал, то определено овациите обира дизеловият мотор, предлагащ доволно количество тяга и при най-стръмните баири. Именно този вариант считаме, че ще е и бестелъра на българския пазар, макар с него „Мечо” да е най-скъп. Практиката от другия флагман на чехите у нас – Superb, показва, че при големите модели на марката не цената е определящият фактор.

4х4 системата е електронно контролирана, като разчита на многодисков съединител за прехвърляне на тягата между предния и задния мост. Опционално, новият чешки SUV може да се поръчва със селектор за различни режими за движение, всеки един от които е със специфични настройки на работата на двигателя, скоростната кутия, кормилното управление и дори климатика, ако щете. Driving Mode Select предлага 4предварително дефинирани режима - Normal, Eco, Sport и Individual, а в 4х4 версиите е наличен Snow, който е предназначен за каране по заснежени и заледени пътища и няма ограничител на скоростта, както и оф-роуд режим, при който се активират и асистентите за потегляне и спускане по наклон. Също като опция се предлага и адаптивен контрол на шасито - Adaptive Dynamic Chassis Control, който е интегриран с Driving Mode Select. При него, електроклапани контролират работата на амортисьорите, като системата се адаптира към стила на управление на шофьора. Тук дефинираните режими са Comfort, Normal и Sport.

В по-ниските нива на оборудване, Skoda Kodiaq се предлага със 17-инчови колела, а за по-скъпите ще са налични 18 и дори 19-инчови джанти. Откъм системи за сигурност и асистиране на водача, клиентите на чешкия джип могат да разчитат на пълната палитра, предлагана и във флагмана Superb, включваща неща като адаптивен круиз контрол, аварийни спирачки, предупреждение за смяна на ленти, за умора на водача, следене на пътните знаци и много други.

Що се отнася до цената, за най-базовото ниво на оборудване с ,4 TSI и предно задвижване тя е от 45 280 лв. Най-наточеният модел с двулитров дизел и 4х4 е около 70 000 лв. като монтирането на трети ред седалки, срещу което може да ползвате ДДС кредит ще ви излезе допълнително между 1460 и 1750 лв. според нивото на оборудване, което сте поръчали.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.