Ето защо електромобилът достига моментално максимално ускорение (видео)

Неколкократно сме споменавали, че едно от най-големите предимства на електромобилите е моменталното достигане на максималния въртящ момент - моментът на най-сериозно ускорение. Днес производителите на автомобили с двигатели с вътрешно горене се надпреварват да свалят оборотите, при които имате максимално ускорение, защото това прави автомобилите по-забавни за каране.
При електромобилите обаче Вие имате максимално ускорение в мига след подаване на газта. Или по-точно системата разполага с максимален въртящ момент, който, разбира се, се прехвърля на колелата така, че да е възможно управлението на машината.
Предвид това едва ли е чудно, че екземпляри като Tesla Model S P100D са на такава почит. Към момента това е най-бързо ускоряващият автомобил от 0 до 100 км/ч - 2.28 секунди, който можете да си купите. Как и защо обаче електрическият двигател осигурява този моментален въртящ момент?
Едва ли ще се изненадате, че отново Ви оставяме в ръцете на Джейсън Фенски от Engeneering Explained. Той обяснява подробно и доста технологично целия процес. Имайте предвид, че ако не сте внимавали с физиката в училище и не познавате правилото на лявата ръка на Флеминг, то може и да не разберете точно какво Ви казва Джейсън.
Но за тези, които не се притесняват от магнитни полета, сили и потоци, обяснението ще се стори много интересно и полезно. Защото вероятно много от Вас не са се замисляли защо всъщност електричките изглеждат като такива спортисти.













