28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Golf Country в модерен прочит: тест Volkswagen T-Roc

Golf Country бе първият опит на Volkswagen да направи от най-популярния си модел машина с повишена проходимост, на базата на второто поколение на хечбека в началото на 90-те години на миналия век. Сега, десетилетия по-късно ставаме свидетели на втори опит, с представянето на симпатичния Volkswagen T-Roc.

Разбира се, създаването на T-Roc не е породено от някаква нужда германците да се похвалят, че пак могат да направят Golf с висока проходимост (какъвто всъщност имат в лицето на комбито Alltrack) или от сантименти, а от много прозаична причина – пазара! От няколко години насам тенденцията при компактни, субкомпактни, че дори и средноразмерните автомобили следва едно единствено верую – налагане на SUV и кросоувър модели. И бе напълно логично един от най-големите производители на коли в света да има свое предложение там.

T-Roc допълва гамата SUV модели на VW, позиционирайки се под Tiguan и далеч под Touareg. Той, обаче, няма да е най-малкият модел с повишен клирънс на марката – скоро се очаква и серийна версия на концепцията T-Cross, или казано просто – SUV-вариант на малкото Polo.

Но нека се върнем към героя на нашия разказ. T-Roc е алтернатива за феновете на Golf, които, обаче, са силно повлияни от модерните кросоувър тенденции. И ако хечбекът им е омръзнал, сега имат избора да си поръчат негов, да речем, дериват, който освен, че е доста по-практичен с формата си е и по-различен и определено по-приятен за окото от легендарния хечбек, който лично за мен, от две – три поколения насам е един безкраен и скучноват фейслифт…

Та, с какво може да ви грабне Volkswagen T-Roc? Ами суперсвеж дизайн, например, особено в тествания бонбонено-син цвят. И не, не съм станал кифла… Просто колата изглежда много приятно, особено в комбинация с белия покрив. И би допаднала и на дами, и на мъже, предполагам по-младите, които ценят формата пред съдържанието. „Тирокчето” е разпознаваемо като модел на Volkswagen, макар че си има собствена отличителна идентичност като триизмерна решетка отпред, новите фарове и раздувките по калниците. Определено, дизайнерите са се постарали и им се е получило.

Салонът на всъдеходчето също изглежда свежо и съвременно, особено заради сините контрастни елементи, кореспондиращи на цвета на каросерията. Седалката на водача е сравнително удобна (можеше да е малко по-голяма), уредите са разположение ергономично, а към мултимедията нямаме забележки. Отзад не очаквайте гигантско пространство, дори ми се струва малко по-тясно отколкото в конвенционалния Golf. Но пък багажникът е доста по-сериозен от този на хечбека – със стотина литра отгоре или 445, който стига до 1290 при свалени задни седалки. Използваните материали търпят лека критика, тъй като изглеждат на нивото (че и малко по-евтини) на тези, използвани при по-бюджетните братовчеди Skoda Karoq и Seat Ateca. Но това биха го разбрали най-вече вманиачени авто-журналисти…

Подобно на всички фолксвагени, T-Roc се предлага с богата гама бензинови и дизелови двигатели, механични и автоматични скорости. Тестваният от нас модел бе с двулитровия турбобензинов TSI с мощност 190 к.с. и въртящ момент от 320 Нм в широк диапазон от 1500 до 4180 об/мин. Агрегатът е стикован със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и фирменото задвижване на четирите колела 4Motion. В този „пакет” компактният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди и вдига 200 км/ч, ако ви стиска.

Тестваната от нас версия определено е сполучлива комбинация – ускорява много добре (особено в спортен режим на трансмисията), тиха е и при високи скорости (които успешно поддържа за дълго време) и същевременно има приятен режещ звук на двигателя. Е, лакома е, особено ако се поддадете на приличната динамика и десният крак натежи на педала. Тогава комбинираният каталожен разход от 5,1 л/100 км остава някаква илюзия, в нашия случай бе значително по-висок (магистрала, малко градско и извънградско и също така малко лек офроуд). Возията е комфортна, всъдеходчето се държи доста стегнато в завои и обира добре пътните неравности.

Извън пътя? Е, тук няма много общо с Golf Country, най-малкото заради формата на надвесите и клирънса, който при T-Roc е 18 см, а при прадядото – с 3 повече, като на „истински джип”. Но новакът далече не е за подценяване, особено заради „умния” офроуд пакет, който настройва трансмисия, двигател и т.н. за да се справите по-добре с предизвикателни терени. В по-сериозна кал не смейте и да се пробвате (аз се пробвах и бях на косъм от затъване), но кой ли пък би бухнал подобен бонбон в калта (освен мен и още шепа ентусиасти)? Но по черни пътища, сняг и други лоши настилки може да имате сигурен партньор, все пак.

И като споменах сигурен, Volkswagen T-Roc предлага доста в това отношение – автоматични фарове, асистент за потегляне и спускане по наклон, система за аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, паркинг асистент, разпознаване на пешеходци, сензор за дъжд и т.н. Всичко това на цена от 48 235 лв. за тестваната от нас версия Design с двулитров бензин и 4х4. Иначе, базовата цена на новия SUV започва от 33 895 лв. (за „теоретичен” модел с еднолитров бензинов мотор) и достига до 54 610 за топверсията Sport с двулитров дизел и автоматик.


1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
+ 0
- 0
Чудесно - коментарът ми е изтрит.

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:21 2
+ 0
- 0
sffsdf31421
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.