16 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Как да сменим акумулатора на колата безопасно

Има някои дейности, свързани с експлоатацията на автомобила, които са задължителни и за начинаещите шофьори. На всички трябва да е ясно, че използването на кола не свършва с въртенето на волана и наливането на гориво. Невъзможността да извършвате някои основни операции и определени ситуации може да Ви докара страхотни главоболия.

Ето защо неща като смяна на гума, доливане на масло (в правилното място!) и сваляне на акумулатора трябва да бъдат съвсем изпълними дейности, които да не трябва да Ви затрудняват.

Да, не се налага особено често да махате батерията на колата си, но този ден ще дойде. Дали, за да я замените с нова или просто да я заредите, със сигурност ще трябва да отворите капака и да хванете кабелите.

На първо място - трябва да намерите акумулатора. Смешно ли Ви е? Че как би могъл да го пропуснеш? Е, на някои се е случвало, особено сблъсквайки се със странното решение при някои модели BMW батерията да бъде набутана в багажника.

След като намерите акумулатора, трябва да се уверите, че е безопасен за боравене и няма по Вас да попадне киселина. Някои хора препоръчват работа само с защитни очила и ръкавици. Ако батерията Ви е сравнително нова, едва ли има опасност от чак толкова голям екшън, но все пак имайте едно на ум.

И сега - към ключовият момент. Да, той е един, но наистина ключов. Помните ли коя клема се развива първо? Това се случва с отрицателния полюс, защото това е масата. Ако развиете първо положителния полюс и случайно докоснете и някоя метална част с инструмента, ще причините късо съединение и то доста зрелищно.

След като развиете първо отрицателната, а после положителната клема, е време да махнете акумулатора. Имайте предвид, че тежи. Така че го извадете внимателно и гледате да не го изпускате, особено върху краката си. След това поставете новия или заредения акумулатор, като свързате по обратния път - първо положителната клема, след това отрицателната. Традиционното "+" е с червен кабел, а "-" е с черен, но на самите клеми ще откриете и знаците за полюците.

партньорска публикация


Препоръчани материали
+ 18
- 2
...и доволен от постигнатото, можете да седнете в първия автомобилен форум и да потърсите темите за кодове на радиото
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.