28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Компаньон за приключения: тест Volkswagen Tiguan

С появата си на пазара преди почти десетилетие Tiguan беше хит. Тотален хит, за придобиването на който се чакаше с месеци, все едно говорим за свръхлуксозните марки на Volkswagen групата. С времето, обаче, сегментът С-SUV започна поетапно да се запълва от конкурентни модели и VW трябваше да обновят „тигродракона” (името на модела идва от „тигър” и „игуана”), за да могат да устоят на масираната атака. Така, след 3 милиона продажби, миналата есен на световната сцена дебютира второто поколение на кросоувъра, което носи със себе си значителни промени – не толкова революционни, а по-скоро еволюционни, а съвсем скоро Tiguan стигна и до българския пазар.

От пръв поглед си личи коренната промяна в дизайна на всъдехода. Няма ги вече онези заоблени форми от първото поколение – налице са острите, но изчистени линии, типични за новите модели на Фолксваген – от Golf, до Touareg (на който доста прилича Tiguan, между другото, но в по-малък мащаб). Както и в първото поколение, новият модел се предлага с три дизайнерски линии на купето – градска (тестваната от нас), оф-роуд ориентирана и спортна R-line. Всяка една от версиите не е коренно различна от другите, но има свои собствени отличителни елементи – остри надвеси при приключенския модел, спортни акценти и големи колела в R версията и т.н.

Макар и запазил пропорциите на генерация едно, новият Tiguan има доста визуални промени – намалената с 33 мм височина и повишения с около сантиметър клирънс до 200 мм. Леко нараснало е и междуосието, което е с почти 8 см по-дълго в новото поколение, което пък е позволило по-голяма с 60 мм дължина на автомобила. Всички тези промени са станали възможни и благодарение на използването на модулната платформа MQB на концерна, като Tiguan е първият компактен SUV на групата, който я използва.

Новата компановка на конструкцията е позволила мястото за пасажерите на втория ред да се увеличи с малко, но с доста повече да порасне багажникът, който вече разполага с по-голям обем, който може да варира от 520 до 615 литра, благодарение на местещите се задни седалки и да достигне 1655 л при свалени седалки.

Като цяло, интериорът е доста „барнат”, в унисон с актуалната гама на VW. Без учудване, разположението на приборното табло, конзолата и т.н., приличат на тези в последния Passat, но нали именно той задава тона за модернизацията на VW… Германците са наблегнали на ориентиран към водача кокпит и им се е получило – мултифункционалният волан „лепва” в ръцете, а големия дисплей на информационно-развлекателната система е удачно разположен и видим дори и при силно блестящо в купето слънце, ако сте отворили панорамния покрив (допълнителна екстра, която горещо препоръчваме). И като говорим за дисплей, благодарение на него ще откриете една от големите гордости на Волфсбургската фирма – Car Net функцията за свързаност, която предлага безброй функции като навигация, трафик инфо, пълнофункционална връзка със смартфон и различни приложения.

Но нека се върнем към шофьорската седалка. Мястото на водача е ергономично и, при повдигната седалка, дава зрително поле, сходно с това на Touareg. Но нека най-накрая потеглим, стига да открием от първи опит бутона за стартиране на двигателя. Той е разположен долу на централната конзола, а не както очаквахме до волана.

Тестваната от нас версия на Volkswagen Tiguan, както вече споделихме, е т. нар. „градска”. Разликата между нея и оф-роуд вариантът се крие най-вече във формата на предната и задната кори под купето, които при по-приключенския вариант са скосени, за да позволят по-голям ъгъл на атакуване. Моделът, каран от нас, е с двулитров дизелов мотор със 150 конски сили и 340 Нм, стикован с обновена 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. Този мотор е наличен и с по-мощни версии – 190 и 240 к.с., докато бензиновите опции са 1,4-литров и двулитров TSI с нива на мощността в диапазона 125 – 190 к.с.

Салонът е комфортен, излишен шум липсва. По неравните улички усещаме малко твърдо работата на окачването, което отдаваме на по-ниските 18-инчови спортни гуми. Макар и да са „екстра”, ние бихме препоръчали 17-инчови с по-висок балон, които са по-подходящи за разбитите български пътища и заигравки извън пътя.

Турбодизелът работи рафинирано, стиковката с DSG-трансмисията е почти перфектна, изключая по-резките потегляния, при които има известно замисляне. Като цяло джипчето върви много „мазно” по асфалт, като на магистрала ниските гуми се оказаха плюс, държейки колата „по-натисната” към асфалта при висока скорост. Опционалната система Dynamic Chassis Control позволява да изберете спортен, екологичен, комфортен или индивидуален режим, като в зависимост от селекцията, по различен начин се настройва твърдостта на амортисьорите.

Прави впечатление, че мощност и въртящ момент има в разнообразни обороти на двигателя и ускорения, изпреварвания и други маневри, изискващи тяга, могат да се правят по всяко едно време, макар че това далеч не е най-мощният агрегат в гамата.

Стигаме и да най-интересуващата ни и интересна част – поведение извън пътя. Естествено, не очаквайте от сериен Tiguan да гази в метър вода или блата, както и да се състезава в рали „Дакар”. Съвременните SUV модели са доста компромисни в това отношение. Но в случая компромисът е добре измислен от германските инженери и може да ви позволи да полудувате по черните пътища на родината.

Системата 4Motion при новия Volkswagen Tiguan разчита на актуалното пето поколение Haldex съединител, стикован с електронни системи, които да ви подпомагат според типа терен. 4х4 задвижването е подпомогнато от няколко специфични режима, които се избират от селектор на централната конзола. Режимите тук са за асфалт (базов), сняг, офроуд и с индивидуални офроуд настройки, като при всеки един от тях работата на двигателя, педала на газта и електрониката като цяло става различна. Така например, при режима за сняг дроселът е по-плавен, а електрониката следи суперпрецизно за приплъзване на дадено колело. В оф-роуд режим пък, минимално пробуксуване на колелата е допустимо, като ESP работи в доста по-различен режим, а в допълнение автоматично се активира асистентът за спускане по наклон.

Компютърът, контролиращ поведението на 4Motion събира информация от десетки сензори за параметри като обороти на колелата, позиция на газта, ъгъл на завиване и т.н. за да може в рамките на нищожни милисекунди да подаде информация по веригата, за да не забуксувате в кална локва или да се хлъзнете на мокър или заледен път. Дори и при суха настилка, системата, която е с водещ преден мост, подава малка част към задните колела, за да е сигурна, че стабилността е под пълен контрол.

Като цяло, можем смело да твърдим, че Volkswagen Tiguan ще последва пазарния успех на своя предшественик. Има с какво – модерен и атрактивен дизайн, доказана гама двигатели и технологии, комфортен интериор и куп системи за безопасност и асистиране на водача. Интересно бе, че въпреки сериозното мародерстване от наша страна, двулитровият дизел даде само с около литър и половина отгоре на заводския комбиниран разход от 5,7 л/100 км.

Новото поколение Volkswagen Tiguan вече е налично в шоурумите у нас, като цената на всъдехода започва от 46 200 лв. за „теоретичния” модел с предно задвижване и 1,4-литров бензин и стига до малко над 80 000 за най-мощната дизелова версия с най-високо ниво на оборудване Highline. В случая на двулитровия TDI със 150 к.с., цената започва от 56 505 лв. за вариант Trendline с 6-степенна механична трансмисия и 4х4, а тестваният от нас модел с ниво на оборудване Highline и автоматик е около 71 000 лв. с ДДС.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:13 2
+ 0
- 0
sffsdf14541
+ 0
- 0
Защо бял?
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.