13 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Малкият скитник: тест Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country е най-новият модел в гамата на шведите, предлагащ повишен клирънс и 4х4 задвижване за подвизи по пътя и донякъде извън него. От Волво поставиха началото на кросоувър гамата си през 1997 година, когато представиха XC70 или вариант на комбито V70, качен „на кокили”, с оф-роуд акценти в екстериора и 4х4 задвижване. Преди две години, шведската марка представи новия си хечбек V40, а няколко месеца по-късно показа и вдигната версия на компактния модел. Този път, обаче, името XC бе зарязано, като автомобилът носи означението Volvo V40 Cross Country. Подобно наименование ще очакваме и от следващото поколение комби с повишена проходимост на базата на V70.

На външен вид V40 Cross Country се отличава от стандартното V40 най-вече по новите трицветни предна и задна брони и обновената радиаторна решетка. Естествено, в духа на XC-гамата и въобще на градските всъдеходи, купето изобилства от алуминиеви акценти и черни пластмасови облицовки от всички страни. Не липсват и другите задължителни елементи като фарове за мъгла и рейки за багажник на покрива. Спрямо конвенционалния V40, CC-версията е повдигната с 40 мм, но тази разлика в клирънса е трудно забележима на пръв поглед.

Дължината на модела е 4370 мм, ширината 1780 мм, височината 1420 мм, а междуосието 2650 мм, което си е почти класическо за моделите от С-сегмента при леките коли. Това позволява на 5-вратия модел да побере до 5 възрастни пасажери (макар и с компромис откъм пространството). Интериорът не изглежда супер луксозно, но и не евтинее. Седалките са от приятна текстилна двуцветна материя, а пластмасата по арматурното табло не хлопа и не се драска „от воле” с нокът. Единствено дразнеща е облицовката на конзолата около скоростния лост, която стърже и на пипане е подобна на евтините китайски стерео картички, които бяха хит по панаирите преди доста време. Макар мястото за шофьора да е относително широко и комфортно, рискувате да треснете главата си в горната колона над вратата при влизане. Това се дължи на скосения профил на автомобила, което пък допринася за по-добрата динамика и спортно усещане.

В тестваната от нас версия, Volvo V40 Cross Country бе с опционалния тъч скрийн дисплей и дигитално контролно табло. Последното разполага с три окраски, според режима на работа на автомобила.В режим Eco в центъра се намира скоростомерът, а фоновото осветление е тюркоазено, в Performance в средата е разположен оборотомерът и фоновото осветление е червено, а третият режим е Elegance.

На задния ред има достатъчно място за главите и краката на пътниците, особено ако се отчетат скромните и скосени размери на колата. Багажният отсек разполага с 335 л обем, който при сгъване на задната седалка нараства до 1032 л.

Volvo V40 Cross Country с AWD задвижване се предлага с избор от два бензинови турбомотора – Т4 със 180 к.с. и Т5 с 254. Ние попаднахме на 5-цилиндрови бензинов турбодвигател. За наша радост! Агрегатът с обем 2497 куб.см разполага с приличните 254 к.с. добивани при 5400 об/мин. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент от 360 Нм е наличен в широкия диапазон от 1800-4200 об/мин, като имате и още 40 пикови нютона при т.нар. овърбууст. Тягата се предава на четирите колела чрез 6-степенна автоматична скоростна кутия със спортен режим и възможност за ръчна смяна на предавките. С тази комбинация, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,4 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. По каталог, комбинираният разход на този агрегат е 8,3 л/100 км, но малко по-дивашко каране значително го надхвърля. В унисон с новите еконорми, агрегатът е със старт/стоп система.

Задвижването AWD е чрез система с Haldex съединител, която прехвърля до 50% от тягата към задния мост за части от секундата, стига да усети и най-малката липса на сцепление. В добавка имате и асистент за подпомагане по потегляне и спускане на наклон.

Като динамика компактният кросоувър ни допадна изключително много. Ускорение, залепващо те за седалката, стабилност в завои и при резки маневри, „точен” и отзивчив волан. За сметка на това, обаче, возията на хечбека е адски твърда. Големите нископрофилни гуми обират всяка минимална неравност на пътя, а ако излезете на „черно” може да се простите с някой от бъбреците си. И като заговорихме за черни пътища, трябва да отбележим, че за разлика от XC70, Volvo V40 Cross Country не е точно моделът с който да си играете по тях. По-скоро имате на разположение модерен градски кросоувър, чиито плюсове се изразяват в прекрасно поведение при лоши пътни условия, в смисъл мокър и заснежен асфалт, например.

В серийното оборудване на мъника влизат доста системи за сигурност и глезотии като ESP, система за автоматично спиране, 8 въздушни възглавници, двузонов климатроник, аудиосистема от висок клас, лети джанти и др. Освен това Volvo V40 Cross Country има въздушна възглавница за защита на пешеходеца при евентуален сблъсък. Със скорост до 50 км/ч автомобилът напълно предотвратява подобни контакти благодарение на системата за автоматично спиране при внезапна поява на човек пред автомобила. За новия модел се предлагат и системата за контрол на лентата на движение, системата за разпознаване на пътните знаци, системата за автоматично паркиране и т.н.

Цената на Volvo V40 Cross Country с 4х4 задвижване започва от 64,940 лв.


Препоръчани материали
Juliana markova 28.02 2016 в 17:01 1
+ 3
- 0
Моля, направете сравнение между волво кънтри и мини купър кънтри. Надявам се.
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.