28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Моторета Д1: Българският електроскутер, който минава 100 км за левче

Моторета иска да докаже, че икономията и стилът са възможна комбинация

Годината е 2017 г. и независимо дали искате или не, токът вече се налага като бъдещето на транспорта. Минаха времената, когато да караш хибрид или електромобил означава, че си холивудски актьор или просто хипи с повечко пари. Никой не казва, че батериите са идеални - те далеч не са, но и дизелите има своите недостатъци (питайте VW), а ги караме.

Безспорно двигателят с вътрешно горене е класи над батериите по отношение на пробег и време за зареждане, но ако искате вечер да си лягате с чиста съвест за благото на флората и фауната , най-вероятно леките неудобства няма да ви спрат. Има обаче друг фактор, който може да спъне мнозина, и това са парите. И електромобилите, и хибридите са по-скъпи от еквивалентите си с конвенционално задвижване. Има ли решение? Ако не се плашите от двете гуми, да.

Не, не говорим за велосипед. Вярно е, че няма по-еко от колелото, но от практична гледна точка не е зле двигател да се бори за придвижването. Става въпрос за скутерите, които са синоним за практичност и икономия в що-годе стилен пакет. Малките моторетки са маневрени, сравнително евтини и пестеливи във всяко отношение, което ги превръща в добра компания в града. Но стига празнословие, поводът за задълбаване в материята се казва Моторета Д1, а изписването на кирилица не трябва да ви изненадва, защото това е първото електро возило на българска компания.

Еко двуколесното е пилотният модел на компанията, създадена от русенката Десислава Николова. Младата дама открива чара на този вид транспорт през годините, в които е живяла в Шанхай. Именно в Китай се сглобява и Моторета Д1. Трябва да уточним, че не става въпрос за чисто ребрандиране, разбирайте закупуване и внос на продукция от народната република, а техническа реконфигурация и подбор от компоненти, финално тествани и сертифицирани в Европа. 

Д1 разчита на електромор на Bosch с мощност 1500 W, който се захранва от гелова батерия, достатъчна за изминаване на 60 км на заряд и максимална скорост от 45 км/ч. Тук скептиците на тема електротранспорт директно ще затворят страницата и в интерес на истината числото не е огромно, но не трябва да забравяме целия смисъл на малките скутери - градското придвижване. Колко километра минавате на ден на път за работа? Надали са повече от 60. Ако все пак обичате спонтанните дълги разходки, Д1 не е за вас.

От друга страна, при преглъщане на този факт и приемане на времето за зареждане от 6-8 часа от обикновен контакт, позитивите са доста. Да започнем с външния вид - класическа ретро красота със заоблени черти, кръгли светлини и нулева агресия. Така, както трябва да изгледа подобно нещо. За пестене на енергия обаче светлините не са старовремски, а напълно съвременни LED-ове. Всички панели действително са от пластмаса, но иначе предполагаме няма как да се постигне крайната. За нея обаче по-късно.

Огромните плюсове са под формата на спестявания. Изминаването на вече споменатите 60 км струва под 70 стотинки, което ще рече 1 лев на 100 км. Ако си поиграем с математика, бихме могли да конвертираме числото в еквивалентен бензинов разход от 0,5 л/100 км. Чудно.

Пари се пестят и от данъци и зони за паркиране, а единствените разходи идват от регистрацията в КАТ и "Гражданска отговорност". Говорейки за законовите формалности, Д1 се управлява с М категория, така че от гледна точка на правоспособност шофьорите на автомобили няма да имат проблем. Няма да имат проблем и по самото управление. Пробвахме и за човек без грам опит на скутер са необходими буквално 2 минути за свикване.

Д1 се усеща лек, защото е. Реакцията на дросела, разбира се, няма общо с газта при моторите, тъй липса постепенното покачване на оборотите. Това е чарът на електродвигателите - реагират моментално. След потегляне за ездача остава да работи с хидравлична дискова спирачка отпред и барабанна отзад, и двете с адекватна сила.

Еко скутерчето може да носи до 150 кг на двойната седалка, под която се крие и мъничко багажно пространство, достатъчно за ръкавици, портфейл, телефон и прочие, но не и за каска. Страничният капак разкрива още място, но там се намира зарядното, за да сте готови при необходимост. За финал Д1 е оборудван със заключване на кормилото и предостатъчно шумна аларма срещу потенциални крадци.

Цената на цялото удоволствие е 2999 лв. и включва две години гаранция.


1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:47 4
+ 0
- 0
sffsdf25275

Рейтинг :
24.05 2017 в 10:19 3
+ 4
- 1
Такива скутери има на пазара от години. С какво този е по-интересен?!? Платена реклама?

Рейтинг :
24.05 2017 в 09:28 2
+ 1
- 5
Моля за връзка с производителката с цел създаване на представителство в чужбина?

Рейтинг :
24.05 2017 в 09:28 1
+ 2
- 3
Моля за връзка с производителката с цел създаване на представителство в чужбина?
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.