28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Нов дизайн и нови технологии: тест Ford Kuga 2017

Ford започнаха сериозна SUV офанзива на европейския пазар с лансирането на цели три модела в сегмента – пионерът Kuga, последван от компактния EcoSport и пълноразмерния Edge. „Синият овал” обновява SUV гамата си в съответствие с прогнозата на анализаторската компания IHS за ръст от 27% в продажбите на SUV автомобили в Европа до 2020 г, а Kuga и Edge са сред петте изцяло нови или обновени автомобили Ford, които ще се конкурират на пазара на SUV и кросоувъра в следващите три години.

След като направи сравнително успешен дебют, второто поколение на Kuga логично мина и през освежаване. Така, обновеният модел е получил доста промени в дизайнерско и технологично отношение, а отскоро те са достъпни и за българските клиенти.

Що се отнася до дизайна, той определено е вдъхновен от този на „баткото” Edge – с голяма горна трапецовидна решетка, както и по-малка, изравнени с новите предни светлини с LED дневно осветление. Нови са и задните светлини, а на разположение са нови 17-, 18- и 19-инчови алуминиеви джанти. Налични са и два нови цвята – Guard Grey и яркият Copper Pulse, а електрическият сгъваем теглич се прибира автоматично под задната броня, когато не се ползва, за запазване на спортната визия.

Интериорът също е преминал през обновление, като сега е по-ергономичен за водача и пасажерите. Променен е дизайнът на централния дисплей, а управлението на климатика и бутоните на волана работят още по-интуитивно и включват по-малко на брой и лесно различими бутони, което ги прави по-лесни за разпознаване и управление. Воланът се предлага и с кожена облицовка и отопление за по-голям комфорт в студено време, а всички модификации на новата Kuga с автоматична трансмисия имат планки за смяна на предавките от волана.

Новата Kuga предлага хендсфри технология за задната врата, която може да се отваря и затваря с леко движение на крака под задната броня, а на разположение са и две нови модификации на кросоувъра - Kuga ST-Line, вдъхновена от спортнте модели на Ford, и луксозната нова Kuga Vignale.

Благодарение на новата система за свързаност на Ford – SYNC 3, Kuga позволява на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости гласови команди. Водачите могат да работят с 8-инчовия сензорен екран на SYNC 3 по същия начин, както с екрана на своя смартфон. Нов интерфейс включва по-големи и по-лесни за работа бутони и за първи път позволява управление с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.

Новата Kuga улеснява шофирането и паркирането, благодарение на технологиите на Ford в помощ на водача. Новата система за Перпендикулярно паркиране допълва полуавтономния Активен паркинг асистент - с помощта на допълнителни ултразвукови сензори, перпендикулярното паркиране позволява на водача да намира паркоместа, разположени успоредно на други автомобили или успоредно на пътя само с едно натискане на бутон. То управлява волана към съответното паркомясто, докато водачът натиска газта или спирачката. Системата за предупреждение за страничен трафик индикира на водачите, които излизат на заден ход от паркомясто, за близки автомобили, които могат да им пресекат пътя. За първи път при Kuga са налице и адаптивни фарове.

Новата Kuga предлага усъвършенстваната система на Ford за предотвратяване на сблъсъци в града, която вече работи при скорост до 50 км/ч, увеличена от 30 км/ч. Системата използва сензори в предната част на автомобила, които следят за статични обекти на пътя отпред и подготвя спирачките, ако автомобилът се приближава твърде бързо. Ако и в този случай водачът не реагира, системата намалява въртящия момент на двигателя и автоматично прилага спирачките, за да намали силата на сблъсъка или да го избегне.

Kuga се предлага с най-новите дизелови TDCi и бензинови EcoBoost двигатели на Ford. 1,5-литровият TDCi е със 120 к.с., 6-степенна механична скоростна кутия и разход на гориво от 4,4 л/100 км. Агрегатът, предлагащ се със задфвижване на предния мост, заменя досегашния двулитров с еквивалентна мощност. Самият 2,0-литров TDCi се предлага във вариант на мощността от 150 или 180 „коня”, като в по-малкия вариант е с 4х2 или 4х4 задвижване, а скоростните кутии са механична или автоматична. По-мощната версия на агрегата се предлага единствено с пълноприводно задвижване.

Бензиновите EcoBoost двигатели с турбокомпресор в случая са с обем 1,5 литра и мощност съответно 120, 150 или цели 182 к.с. Тук, според различните варианти също имаме на разположение 6-степенна ръчна или автоматична трансмисия, предно или 4х4 задвижване.

Говорейки за 4х4, то е поверенено на т. нар. „интелигентна AWD система” на Ford, която разпределя към предния и задния мост за оптимизиране на управлението и сцеплението, особено при хлъзгави настилки. Системата е подпомогната от контрол на завиването, който компенсира загубата на контрол, в случай че водачът навлезе в завой с много висока скорост, както и от векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните за завоя колела.

Фейслифтовата Kuga е с цени, започващи от 37 990 лв. за вариант с предно предаване и точно 51 000 лв. за най-базовия 4х4 вариант. В някои модификации е възможна хомологация N1, ползваща данъчен кредит.


Рейтинг :
09.09 2023 в 05:50 1
+ 0
- 0
sffsdf23623
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.