Още щипка шик: тест Suzuki Vitara S
След като показа изцяло новата Vitara преди 2 години, Suzuki представи неин по-спортен вариант на автомобилното изложение във Франкфурт миналата есен. Наречена Vitara S, горещата версия предложи както дизайнерски обновления и подобрения, така и нов задвижващ агрегат – 1,4-литров турбобензин с повишена на 140 к.с. мощност (спрямо 120-те „кончета” на атмосферния 1,6).
Осезаемата разлика между конвенционалната Vitara и S-версията започва още с първия поглед върху предницата, където виждаме ново оформление на предната решетка и уникални за модификацията червени пръстени около предните светлини. Визията подчертават и черните 17-инчови лети джанти, които допълват двуцветния екстериор на всъдеходчето, а цялата визия е добре завършена от раздутите колесни арки.
Специалният статут на модела е подчертан и в интериора, където виждаме добавени голям брой стилови акценти в червен цвят като шевовете на седалките от велур, шевовете на кожените волан и скоростен лост, декоративните пръстени на вентилационните отвори и също решените в червено светлинни кръгове около показателите на контролното табло. За по-спортно усещане допринасят и алуминиевите педали.
Освен спортно усещане, салонът на Vitara S е и с грижа за комфорта, като предлага доста глезотии. Сред тях са доста приятната и лесна за работа информационно – развлекателна система с тъскрийн, предлагаща прилично аудио, доста добра навигация и възможност за свързане със смартфон. Други удобства за водача и пасажерите включват безключов достъп, подгряване на предните седалки и адаптивен круиз контрол.
Най-атрактивното в новата Vitara S, поне за мен обаче, не е толкова свързано с вида, а с техниката. В новата версия, дебют прави изцяло новия 1,4-литров турбобензинов двигател Boosterjet, както и новата 6-степенна автоматична скоростна кутия (между другото и механичната е с 6 степени, за разлика от 5-те скорости при атмосферния бензин). Агрегатът постига 140 конски сили, което е с 20 повече от атмосферния му събрат, а въртящият момент от 220 Нм, освен, че е значително по-голям от този при 1,6-литровия вариант (156 Нм), е достъпен и в широк диапазон – от 1500 до 4000 об/мин.
В нашия случай, всъдеходчето, както споменахме, е с новата 6-степенна автоматична скоростна кутия на японците. Може да се каже, че на Сузуки им се е получило с нея, тъй като, особено при градско шофиране, двигател и скорости си пасват доста добре, няма мотане и забавяне и работата протича гладко. Единствено, при по-спортен стил на шофиране (със спортния режим на All Grip системата) може да усетите дребни неразбории при превключване, но всичко е в рамките на поносимото.
И като споменахме All Grip по-нагоре, 4х4 системата във Vitara S е идентична с тази на конвенционалния модел, като предлага 4 предварително конфигурирани режима на задвижване, избиращи се от селектор – автоматичен, за сняг и кал, спортен и Lock. И в този ред на мисли, няма разлика и при поведението извън пътя – неведнъж сме писали, че новата Vitara не е онази първата, която още можем да видим по оф-роуд състезания, не е дори и с проходимостта на последната Grand Vitara. Но, с известно внимание заради скромния клирънс от 185 мм, може да ви изненада със способностите си в пресечен терен.
Цената на новото, още по-шик изпълнение Suzuki Vitara S започва от 46 090 лв. с ДДС за версията с ръчни скорости, а вариантът с автоматични скорости ще ви излезе с точно 3000 лв. отгоре.