
Много хора смятат, че истинският спортен автомобил трябва да има средно разположен двигател. Да, така се жертва голяма част от практичността, но за сметка на това инженерите постигат по-добър баланс на управлението, а външният вид става по-атрактивен. Има обаче и коли, при които практичността не е жертвана в името на стилистиката и пътното поведение. Това са 8 автомобила със средно разположен двигател, с които можеш да пътуваш с повече багаж от четката си за зъби.
McLaren F1
Въпреки че дизайнерът Гордън Мъри искал McLaren F1 да бъде лек и малък, той не пренебрегнал изцяло възможността за ежедневното ползване на автомобила. Като начало, за разлика от почти всички останали суперавтомобили, F1 има не две, а три седалки, като шофьорът седи посредата. Освен това в колата има доста пространства за съхранение на багаж. Звучи скромно, но не бива да забравяме, че това е бивш носител на наземен рекорд за скорост.
Ferrari Dino 308 GT4
При разработката на първия си автомобил, с който иска да конкурира Porsche 911, Ferrari решава да предложи на клиентите си интериор с 2+2 конфигурация на седалките и приличен багажник. За разлика от 911, Ferrari искали да направят колата със средно разположен двигател, което допълнително усложнило задачата. Някак си те успели да решат уравнението, използвайки 3.0-литров V8 двигател.
Porsche 914
Едно от най-евтините и недолюбвани от феновете Porsche-та използва 4-цилиндров боксерен двигател, монтиран посредата на шасито. Тази конфигурация позволява на двигателя да бъде разположен много ниско, като по-този начин над него се отваря място за багажник. Такъв има и под предния капак.
Lotus Evora
Lotus никога не са били известни с особено практичните си автомобили, но Evora безспорно е един от тях. Може да я поръчате с две малки задни седалки, на които може да настаните малкото си дете. Зад двигателя пък дори е останало място за малък багажник. Скромно, но от сърце.
McLaren 570GT
Това е една от най-интересните концепции за GT автомобил до момента. Вместо да предвидят място за втори багажник зад двигателя, инженерите на McLaren решават да го разположат над него. В случая зад задните седалки има монтиран V8 мотор, а задното стъкло на купето се отваря, за да можете да поставите дребните си покупки.
Porsche Cayman GT4
Когато се каже Porsche, първото, което ти излиза в ума е емблематичното 911. Истината обаче е, че концепцията, която германците развиват при 914 е утвърдена в Cayman GT4, чието основно преимущество е средно разположеният мотор. Тук багажникът също е разположен над мотора, като разбира се ниша за товарене има и под предния капак.
Honda NSX
Първият суперавтомобил на Honda с лекота може да се използва ежедневно, засрамвайки Ferrari 348. Японците някак си са успели да създадат комфортен 2-местен спортен автомобил с почти пълноразмерен багажник отзад и чудесна видимост през задното стъкло. При това без да се жертва и конче от мощността на колата.
Toyota Previa
Честито! Това не е точно суперавтомобил, но е автомобил със средно разположен двигател, при това доста практичен. Казва се Toyota Previa и има монтиран под пасажерското пространство двигател. Няма нищо общо със спорта, но отговаря на изискванията, които си поставихме в началото.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:22
Последни коментари