
Представяме ви изцяло новия Subaru Uncharted. С име като това бихте очаквали автомобил, който е истински офроуд звяр, създаден да прекосява препятствия като джунглата Дарийн или полярните пустини, засрамвайки Land Rover Defender по пътя. Но това не е такъв случай – и няма нищо общо с видеоиграта Uncharted, ако се чудите.
В действителност, Subaru Uncharted стъпва на позната територия. Това е електрически SUV от среден клас, проектиран да бъде по-спортен, отколкото приключенски, но все пак му предстои сериозно предизвикателство, тъй като ще се изправи срещу Skoda Elroq, както и срещу Kia EV3, Renault Scenic и много други.
Subaru не е марка, която веднага идва наум, когато става въпрос за електромобили, но Uncharted е третият електрически SUV, представен от японската компания до момента. По-големият Subaru Solterra се появи първи през 2022 г., като обновената му версия се очаква в началото на следващата година. Uncharted трябва да се появи по същото време, а моделът с форма на комби – Subaru E-Outback, представен само преди няколко месеца в Америка като Subaru Trailseeker, пристига следващото лято.
Както Subaru Solterra е преработена версия на Toyota bZ4X, така и Uncharted е леко модифициран вариант на Toyota C-HR+. Основната разлика, освен емблемите отпред, е новият дизайн на предната част, вдъхновен от E-Outback, включително шестелементните дневни LED светлини. Броните отпред и отзад и задните светлини също са различни, има повече пластмасови защитни панели по вратите, както и нови джанти с размери от 18 до 20 инча.
Интериорът обаче е идентичен с този на близнака от Toyota. Над арматурното табло е поставен 7-инчов инструментален дисплей, който водачът вижда над волана – както е и при Solterra. Впечатляващият 14-инчов централен тъчскрийн поддържа безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto и разполага с два физически въртящи се бутона за температурата – удобство, взаимствано от Lexus NX.
Има множество физически бутони на волана, както и пера за регулиране силата на регенеративното спиране. Още бутони са разположени на „плаващата“ централна конзола, заедно с две безжични зарядни подложки, ротационен селектор за скоростите и голямо пространство за съхранение под нея.
Ще се предлагат три версии на Uncharted, като – донякъде противоречиво – повечето от тях нямат характерното за Subaru симетрично задвижване на всички колела. Версиите с предно предаване използват или батерия от 57,7 кВтч, която осигурява пробег до 444 км, или 77 кВтч батерия, достатъчна за пробег до 584 км с едно зареждане – наравно със Skoda Elroq и Kia EV3.
Поне топмоделът е с двумоторно задвижване на всички колела и обща мощност от 348 конски сили, което му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за точно 5 секунди и да тегли до 1500 кг. Той използва по-голямата батерия, която осигурява пробег до 470 км. Според Subaru, зареждане от 10 до 80% отнема около половин час, благодарение на максималната мощност на зареждане от 150 кВт.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари