Ето го новия Audi Q3

Третото поколение на кросоувъра идва със сериозни промени

Авто OFFNEWS Последна промяна на 18 юни 2025 в 13:04 474 0

Audi Q3 2025

Кредит Audi

Audi Q3 2025

Обновяването на продуктовата гама на Audi кипи с пълна сила. След пускането на новите A5 и Q5, както и електрическите A6 и Q6 E-Tron, от компанията сега се заемат с обновяването на по-малък модел. Остарелият Q3 най-накрая преминава към своята трета генерация, като получава значителни подобрения както отвън, така и отвътре. Конкурентът на BMW X1 може да изглежда като поредния компактен луксозен SUV, но има някои изненади.

Започвайки с дизайна, новият Q3 получава разделени предни и задни светлини, въпреки че по-големият Q5 не следва тази модерна тенденция. Видими са само горните дневни светлини, тъй като основните матрични LED фарове са скрити зад силно затъмнено стъкло, обградено с лъскава черна рамка. Само един фар съдържа впечатляващите 25 600 микро-LED-а, всеки с дебелина приблизително наполовина от човешки косъм – което вероятно означава скъпа подмяна.

Отзад Audi също са разделили задните светлини, добавяйки долна LED светлинна лента в комбинация с горна OLED система. Собствениците могат да персонализират вида на задните светлини, като избират от шест налични графики, постигнати чрез промяна на начина, по който се осветяват 36-те отделни сегмента. Задните светлини напомнят тези на новото A6 и могат да обграждат светещо лого.

Audi се ангажира да се откаже от фалшивите ауспуси и новият Q3 се радва на липсата на такива. Докато Q5 има видими двойни ауспуси дори в базовата си версия, по-малкият му брат избира по-чист заден дизайн с изпускателна тръба, скрита под бронята. Може би Audi запазва по-агресивната визия за S и RS версиите.

Профилът може да ви накара да се усъмните дали не гледате снимки на Q5. Приликата е поразителна, въпреки че компанията твърди, че арките на калниците носят дизайнерски елементи от оригиналния Quattro. По-високите нива на оборудване се предлагат с 20-инчови джанти, докато базовият модел има 17-инчови.

Интериорът е типичен за новото поколение на Audi – но без допълнителен дисплей за пътника. Шофьорът получава напълно дигитално 11.9-инчово табло с инструменти и 12.8-инчов тъчскрийн, който използва Android Automotive, а не собствена операционна система на Audi.

Има едно особено подобрение, което не се среща в нито един друг компактен модел на Audi: Q3 е първият в своя клас с акустично остъкление на предните странични прозорци, което осигурява по-тихо пътуване. Дали качеството на материалите ще отговори на очакванията – предстои да видим.

Audi премества селектора на предавките от централната конзола зад волана. Малкият лост е монтиран отдясно, освобождавайки място между предните седалки за две големи поставки за чаши, охладено безжично зарядно и два USB порта. За да бъде това възможно, инженерите са проектирали многофункционален лост отляво, който комбинира управления за чистачките, осветлението и мигачите.

При стандартно положение на задната седалка, новото Audi Q3 предлага 488 литра багажно пространство. Когато седалките се изместят напред и се изправят, обемът се увеличава до 575 литра. При сгънати задни седалки се получават 1 386 литра, а кросоувърът може да тегли до 2 100 килограма.

Що се отнася до двигателите, базовият Q3 идва с 1.5-литров бензинов турбомотор, който може да изключва два от четирите цилиндъра за по-нисък разход при ниско натоварване. Този мек хибриден агрегат развива 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент, предавани към предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Следва по-голям 2-литров бензинов двигател с 204 или 265 к.с. и 320/400 Нм, в комбинация с quattro задвижване на всички колела. Дизеловият вариант е добре познатият 2.0 TDI с мощност 150 к.с. и 360 Нм въртящ момент, но само с предно задвижване. И двата използват същата 7-степенна скоростна кутия S Tronic. Засега няма дизел с AWD.

Най-интересният избор вероятно е плъг-ин хибридът, макар и само с предно предаване. Той комбинира 1.5-литров бензинов двигател с електромотор за обща системна мощност от 272 к.с. и 400 Нм. Батерията има нетен капацитет от 19.7 кВтч, което позволява електрически пробег от 120 км (по WLTP). Когато батерията се изтощи, DC зареждане до 50 кВт възстановява заряд от 10% до 80% за под 30 минути. За разлика от бензиновите и дизеловите версии, хибридът използва 6-степенна автоматична трансмисия.

Audi ще пусне новия Q3 в Европа през септември, като началната цена в Германия ще бъде €44 600 за бензиновата версия с 1.5-литров двигател. Плъг-ин хибридът ще започва от €49 300. След като Q2 излезе от производство след само едно поколение, Q3 ще се превърне в най-достъпния SUV на Audi. Очаква се и SQ3, а в идеалния случай и нов RS Q3, макар че е малко вероятно да запази любимия петцилиндров двигател. Скоро се очаква и версия Q3 Sportback с купеобразна линия, която да се конкурира с BMW X2.

Изцяло електрически Q3 засега не е планиран, но Audi възнамерява да представи по-достъпен електромобил в сегмента на A3 още догодина. Дали ще бъде хечбек или кросоувър, предстои да разберем, но е сигурно, че ще се произвежда в Инголщат и ще бъде по-евтин от Q4 E-Tron.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !