
Renault Clio претърпява цялостна промяна с шестото си поколение. 35 години след премиерата на първия модел през 1990 г. и с над 17 милиона продадени автомобила в 120 държави, най-продаваният модел на марката с диамантеното лого е готов за нова еволюция.
Представен на автосалона в Мюнхен, новият Clio предлага още по-скулптуриран дизайн, обновен интериор и по-мощни и ефективни двигатели. Пазарният му дебют е предвиден за края на 2025 г., като поръчките ще започнат в следващите месеци.
Дизайнът на новия Clio следва най-новия стил на Renault, вече видян при концепти като Emblem, и го представя в атлетичен, „латински“ стил. Предната част е доминирана от нова решетка и LED светлинна подписка, вдъхновена от логото „Лосанж“. Пропорциите са по-балансирани благодарение на удължения капак и увеличеното междуосие от 2,59 м. Размерите вече са: 4,12 м дължина (+67 мм), 1,77 м широчина (+39 мм) и 1,45 м височина (+11 мм).
Профилът напомня на компактен купе модел със спускащ се заден прозорец и интегриран спойлер, а отзад светлините имат спортен дизайн. Джантите достигат до 18 инча, а черните арки на калниците подчертават динамичния характер. Цветовата гама включва седем нюанса: новите Absolute Red и Absolute Green, както и Ice White, Aviation Gray, Shale Gray, Star Black и Iron Blue.
Качественият скок в интериора е осезаем: меки материали, подсветени текстилни панели и, при версията Esprit Alpine, тапицерия Alcantara с матирани детайли. LED амбиентното осветление се персонализира в 48 цвята.
Clio разполага с 10,1-инчов OpenR двоен екран – дигитално табло и централен дисплей, ориентиран към водача. Мултимедията OpenR Link с вграден Google предлага Maps, Assistant и Play Store за първи път в Clio.
Практичността остава силна страна: множество отделения за вещи, USB-C портове, безжично зарядно и нов централен тунел. Седалките са изработени от рециклирани тъкани и осигуряват по-ниска позиция на шофиране. Багажникът е с минимален обем от 391 литра.
Гамата двигатели е изцяло обновена, съсредоточена върху хибридни и LPG варианти:
TCe 115 к.с. – 1,2-литров трицилиндров турбо бензинов двигател с ръчна скоростна кутия, разход 5 л/100 км, ускорение 0–100 км/ч за 10,1 сек.
Eco-G 120 к.с. – бензин-LPG версия с автоматична EDC трансмисия, мощност 120 к.с., разход 6,9 л/100 км, увеличен пробег благодарение на двойния резервоар.
E-Tech Full Hybrid 160 к.с. – топ вариант с 1,8-литров четирицилиндров двигател по цикъла Аткинсън, два електромотора и батерия 1,4 kWh. Обща мощност 160 к.с., разход 3,9 л/100 км, емисии 89 г/км и до 80% движение на ток в града. Ускорение 0–100 км/ч за 8,3 сек., пробег до 1000 км.
Официални цени още няма, но базовият модел ще започва от около 20 000 евро, а версията E-Tech Full Hybrid ще бъде на върха на гамата. Новият Clio ще се произвежда в завода на Renault в Бурса, Турция, където вече са сглобени над 5 милиона бройки.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари