
Дори при автомобилите, които залагат тежко на въглеродни нишки, има елементи от традиционни матриали. Подрамите да речем се правят от метали, металите са тежки, а теглото е убиец на динамиката. Този ред на мисли са следвали Ford и канадците от Magna.
Заедно компаниите работят по създаването на подрама от въглеродни нишки. Предимствата са явни - новият компонент тежи 1/3 по-малко от стоманен еквивалент. Освен това се състои от два карбонови елемента и четири метални, докато традиционната сглобка е от 45 части.
Засега подрамата е преминала компютърни тестове и протопити са предадени на Ford са допълнителни изпитания. Иновативният компонент се тества в реални условия, за да се уверят, че може да издържи. Проверяват се корозионната защита, устойчивостта на удари от камъни и задържането на болтовете.
Внедряване на технологията в масово производство ще доведе до смъкване на теглото на автомобилите, откъдето следват редица благини, главна от които намален разход.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:52
Последни коментари