
По време на т.нар. Ден на иновациите, еднодневно събитие на Groupe PSA, французите представиха бъдещите си планове за развитие в посока екологично чисти автомобили.
Разработката на моделната гама ще разчита на само две модулни платформи, които ще позволят създаване на автомобили с изцяло електрическо, хибридно или конвенционално задвижване.
Платформата e-CMP e базирана на разработената заедно с китайците от Dongfeng CMP платформа и ще послужи за основата на четири изцяло електрически коли до 2021 г. Първият електромобил ще се появи през 2019 г. Той ще е оборудван с литиево-йонна батерия с капацитет 50 кВч, свързана към електромотор със 115 к.с., и ще изминава до 450 км без презареждане. Когато все пак се стигне до контакта, за всяка минута зареждане ще се печелят по 12 км пробег. Можем да очакваме седан, хечбек и кросоувър с технология за безжично зареждане.
Втората платформа - Efficient Modular Platform или EMP2, също ще е част от „зелените“ усилия на бившите PSA Peugeot Citroen. От 2019 г. на тази база ще бъдат направени няколко екологично чисти автомобила, като плановете включват plug-in хибридни кросоувъри и всъдеходи със задвижване на четирите гуми и пробег 60 км изцяло на електричество. PSA обещават не само нисък разход на гориво, но и просторен интериор и обемен багажник.
Междувременно френски медии съобщават, че държавата може да се откаже от своя дял в автомобилния концерн. Според неназован представител на правителството се разглежда опцията да се продаде частично или цялостно 14-процентния дял от PSA, който Франция държи. Причините са това са две – страната придоби акциите преди само две години и освен това тяхната стойност се е повишила над два пъти от 2014 г., когато Франция плати 800 млн. евро за тях.
Не става въпрос за крайно решение, трябва да се има предвид и 14% дял на Dongfeng, с които се търси баланс. Напълно разбираемо френското финансово министерство и Groupe PSA отказват коментар по темата.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:20
Последни коментари