Идва най-евтиният електрически SUV на Volkswagen

ID.4 ви е твърде голям и скъп? Истинският „народен“ електрически кросоувър е съвсем близо

Авто OFFNEWS Последна промяна на 01 септември 2025 в 13:25 596 0

Volkswagen EV SUV

Кредит Volkswagen

Volkswagen EV SUV

Името „Volkswagen“ идва от комбинацията на немските думи „volk“ (народ) и „wagen“ (кола), т.е. „народна кола“. А тъй като в днешно време кросоувърите и SUV моделите са на върха на популярността, напълно логично е VW да разработи по-достъпен висок модел за масовия пазар. Засега имаме само скица, но новият електромобил ще бъде официално представен в неделя, 7 септември, малко преди първата си публична поява на автосалона IAA Mobility в Мюнхен следващата седмица.

Макар че все още няма име, вече е ясно какво ще представлява: на практика кросоувър версия на концепта ID.2all – субкомпактен петврат хечбек, показан през 2023 г. Оттогава B-сегмент моделът дори вдъхнови спортен вариант GTI, макар и той да остана само концепт.

Volkswagen е решен да изведе ID.2 на пазара като електромобил за 25 000 евро – подбивайки по-големия ID.3, който в Германия започва от над 30 000 евро. Кросоувър версията вероятно ще носи лека надценка, но пак ще остане далеч под стартовата цена на ID.4, която е над 40 000 евро. Моделът, който може да се нарича ID.2 Cross или да носи друго име, ще бъде сред първите електрически коли на VW Group с предно предаване върху платформата MEB. По-големите и скъпи модели залагат на задно задвижване и опция за двойномоторно AWD.

Дизайнът отговаря на всички правила за концепт от 2025 г.: огромни колела, светлинни ленти отпред и отзад, дори светеща емблема VW отзад (не е изненада, тъй като вече някои серийни модели имат осветени „V“ и „W“). Липсват дръжки на вратите – типично за дизайнерски скици със стремеж към максимално изчистени линии. В серийния автомобил те, разбира се, ще присъстват.

Новият ID. концепт изглежда доста „кутиеобразен“, дори повече от ID.4. Въпреки че на скицата арките на колелата са в цвета на купето, в серийния модел най-вероятно ще бъдат облицовани с черна пластмаса, за да подчертаят офроуд излъчването. Контрастен заден стълб с три отвора също отличава кросоувъра от стандартния хечбек.

Колко голям ще е? Вероятно малко по-дълъг от ID.2all, който е с дължина 4050 мм, ширина 1812 мм и височина 1530 мм, при междуосие от 2600 мм. Очаквайте размери, сходни с тези на T-Cross, но с по-просторен интериор благодарение на изцяло електрическата платформа.

Що се отнася до задвижването, ID.2all бе проектиран с предно разположен мотор с мощност 222 к.с., ускоряващ 0–100 км/ч за под 7 секунди и с максимална скорост 160 км/ч. Версията ID. GTI вероятно бе още по-мощна, макар VW да не обяви официално данни, освен че моделът имал блокировка на предния диференциал.

Сега, когато новият концепт клони повече към SUV, възниква въпросът дали платформата един ден може да поддържа и задвижване на четирите колела. Но може би това няма да е нужно при по-малките модели, тъй като търсенето би било ниско. Освен това ID.2 и неговите производни няма да останат най-достъпната стъпка в електрическата гама на VW за дълго. През 2026 г. тази роля ще поеме ID.1 – електромобил с цена 20 000 евро за Германия, наследник на e-up!. Концепция вече бе показана, преди серийният модел да дебютира догодина.

Дори преди Volkswagen да залее пазара с евтини електромобили, продажбите му вече растат стремглаво. Доставките на електрически автомобили с нулеви емисии на VW Group са скочили с 47% през първата половина на годината, достигайки 465 500 автомобила.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !