Искаш Duster 4x4 с автоматик и на газ? Имаш го, че и хибрид!

Новата система Hybrid G150 4x4 ще се предлага и за „баткото“ Bigster

Авто OFFNEWS Последна промяна на 04 септември 2025 в 11:31 127 0

Dacia Duster Hybrid G150 4x4

Кредит Dacia

Dacia Duster Hybrid G150 4x4

Dacia надгражда гамата силови агрегати за Duster и Bigster с hybrid-G 150 4x4, наличен и за двата модела. Комбинацията от хибридна технология, двугоривен агрегат и задвижване на всички колела се внедрява за първи път в света. Този двугоривен хибриден агрегат 4x4, работещ и с пропан-бутан (LPG), обещава да е ефективен, гъвкав и лесен за шофиране.

Комбинира 1,2-литров двигател 48V mild-hybrid с мощност 103 kW на предния мост с електрически мотор с пикова мощност 23 kW (31 к.с.) на задния мост. Предоставя максимална мощност 154 к.с. (113 kW) с въртящ момент 230 Нм за двигателя с вътрешно горене и до 87 Нм за електромотора. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Двустепенната скоростна кутия с разположения отзад електрически мотор 48V се прилага за първи път в света. Осигурявайки висок въртящ момент към колелата при ниски обороти на първа предавка за максимални офроуд възможности, тази технология може да се използва и до 140 км/ч за постигане на мощност, електрическо задвижване, моторна спирачка и офроуд производителност при използване на втора предавка. Неутралната позиция (изключен съединител) елиминира загубите от триене на пътя за по-нисък разход на гориво в режим 2WD, например при постоянна скорост на автомобила по магистрала.

Предавките на скоростната кутия с двоен съединител могат да се сменят с пера за превключване на волана – за първи път при Dacia. Тази функция е особено полезна при офроуд, теглене и шофиране в планината.

С електрическия мотор, свързан към задните колела, и самозареждащата се по време на забавяне и спиране литиево-йонна батерия 48V, с капацитет 0,84 кВтч, силовият агрегат често може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да останат в електрически режим до 60% от времето за шофиране.

Този 4x4 двугоривен хибриден агрегат се възползва от достъпната цена на пропан-бутана и осигурява значителни икономии. Тази технология намалява експлоатационните разходи с 30% и емисиите на CO2 с 20 г, в сравнение с настоящото предложение за двигател mild hybrid 130 4x4. Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 км (WLTP цикъл) без презареждане. Силовият агрегат 48V mild hybrid оптимизира разхода на гориво, като средно възлиза на едва 7,1 - 7,2 л/100 км (пропан-бутан) и 5,5 - 5,6 л/100 км (бензин). Емисиите на CO2 са съответно 116 - 118 г/км (LPG) и 124 - 126 г/км (бензин).

С разположен отзад електрически мотор, задвижването на всички колела предлага редица предимства:

• две предавателни числа за оптимизиране на условията на шофиране в режим 4x4 до 140 км/ч
• изключващ се заден мост за намалено триене и следователно по-нисък разход на гориво и емисии на CO2
• въртящ момент, наличен незабавно, щом се установи загуба на сцепление
• подобрена управляемост на пътя и извън него.

С тези силови агрегати Duster и Bigster разполагат с шест режима на шофиране:

• Auto, при който автомобилът автоматично превключва между режими 4x2 и 4x4
• Eco за максимални икономии, с превключване в режим 4x4 в случай на загуба на сцепление
• Snow, за по-безопасно шофиране в режим 4x4 по хлъзгави пътища
• Mud / Sand за постоянно оптимизирано 4x4 задвижване по нестабилни повърхности
• Lock за шофиране извън пътя по неравен терен при ниска скорост
• Hill Descent Control - Контрол на спускането по наклон за контрол върху волана и стабилизиране на скоростта на автомобила при шофиране надолу със скорост между 3 и 30 км/ч.

Новият силов агрегат ще бъде наличен за Duster и Bigster до края на годината. Междувременно, румънската марка сериозно обнови двигателите на Duster и повиши мощността им. Така, Hybrid 155 ще замени hybrid 140, mild hybrid 140 ще замени mild hybrid 130, а Eco-G 120 ще замени Eco-G 100. Плюс новото 4х4 предложение.

След Bigster вече и Duster ще се предлага с новия силов агрегат hybrid 155. Той съчетава 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 109 к.с., два електрически мотора (мотор с мощност 50 к.с. и високоволтов стартер/генератор), батерия с капацитет 1,4 kWh и автоматична електрическа скоростна кутия. Той има четири предавки за двигателя с вътрешно горене и още две за електрическите мотори. Тази комбинирана технология е възможна благодарение на липсата на съединител.

Функцията за регенеративно спиране работи заедно с батерията, с висок капацитет за рекуперация на енергията, и с ефективната автоматична скоростна кутия, позволявайки на Duster да остане в електрически режим до 80% от времето в града. Освен това автомобилът винаги стартира в електрически режим. С hybrid 155, Duster постига разход на гориво в комбиниран цикъл от едва 4,6 литра/100 км, 8% по-нисък спрямо hybrid 140, с CO2 емисии от само 105 г/км (-7 г/км в сравнение с hybrid 140).

Duster mild hybrid 140 съчетава 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател от ново поколение, базиран на цикъла на Милър (оптимизирана ефективност и намалени загуби от помпата) със система 48V mild hybrid и 6-степенна механична скоростна кутия. Хибридната система поддържа двигателя с вътрешно горене по време на фазите на стартиране и ускоряване, като намалява средния разход на гориво (5,4 л/100 км) и емисиите на CO2 (122 г/км) с около 10% в сравнение с ДВГ с еквивалентна мощност. Рекуперативното спиране презарежда батерията с капацитет 0,8 kWh като част от процес, който е напълно прозрачен за водача.

Duster Eco-G 120 е по-мощна версия на пропан-бутан (+20 к.с.), насочена към клиенти, търсещи повече гъвкавост от силов агрегат с оптимизирани експлоатационни разходи. Безспорният лидер в Европа при автомобилите с LPG, Dacia е единственият производител, който предлага двугоривни агрегати на бензин/LPG за всички свои модели с двигатели с вътрешно горене. Когато работи на газ, новият Duster Eco-G 120 отделя средно с 10% по-малко CO2 от сравним бензинов двигател. Той осигурява пробег до 1380 км с двата резервоара за гориво с общ капацитет от 100 литра: 50 литра за бензин и 50 литра за пропан-бутан. Резервоарите са разположени под пода на багажника, за да се избегне намаляване на товарното пространство. Функция на таблото позволява бързо и плавно превключване от един тип гориво към друг.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !