KIA EV5 хвърля ръкавицата на Tesla Model Y в Европа

Корейският електромобил ще предлага 215 конски сили и 530 км пробег

Offnews Последна промяна на 10 юли 2025 в 11:24 146 0

KIA EV5

Кредит KIA

KIA EV5

Kia EV5 представя новото си решение за електрическа мобилност в европейската C-SUV категория - най-големият и най-бързо растящ сегмент от автомобилния пазар на Стария континент. EV5 е създаден на технологичната основа на E-GMP (Electric-Global Modular Platform) - специално предназначената за модели с електрическо задвижване конструктивна архитектура с 400V технология.

Новият модел ще осигурява пробег до 530 км, което е повече от прилично, предвид, че е насочен към конкуренти от ранга на Volkswagen ID.4 и, разбира се, Tesla Model Y. Спрямо последния, корейският новак е малко по-компактен (4610 мм дължина, 1875 мм ширина, 1675 мм височина), но това за европейския пазар е по-скоро плюс, предвид наситената градска среда.

Базовата версия на изпълнение се предлага с възможност за избор на три вида 18- и 19-инчови джанти, предлагащи както визуални, така и функционални предимства. Версията EV5 GT-Line е с с 19-цолови джанти, а на по-късен етап ще се предлагат и 20-цолови джанти за спортната версия EV5 GT.

Интериорът на новия Kia EV5 е с практичен и комфортен акцент. Задните седалки се сгъват напълно, формират равен под и увеличават обема на багажника, осигурявайки достатъчно простор за превоз на обемисти предмети с дължина до два метра. Предните седалки пък са оборудвани с функции за масаж, отопление и вентилация. Автомобилът поддържа функцията Vehicle-to-Load за захранване на външни уреди с мощност до 3,6 kW. Мултимедията разчита на 12,3-инчов дисплей, който се прелива с дигиталното инструментално табло.

При лансирането си на европейския пазар, кросоувърът ще се предлага само с една двигателна опция - електромотор с мощност 160 kW (215 к.с), който ще задвижва предните колела. Той ще се захранва от батерия с капацитет 81,4 киловатчаса, която, според корейската компания, осигурява пробег с едно зареждане до 530 км по цикъла WLTP. Ускорението от 0 до 100 км става за 8,4 секунди, а максималната скорост е км/ч.

Връщайки се към акумулаторният пакет, който е никел-манган-фосфатов, той ще позволява бързо зареждане - от 10% до 80% за около 30 минути на станция с постоянен ток до 120 kW. Поддържа се и трифазно зареждане с променлив ток 11 kW. EV5 е оборудван с технология V2L (Vehicle-to-Load) със зарядна мощност до 3,6 kW, позволяваща да се захранват и зареждат различни външни устройства. Моделът разполага и с модерен хардуер за използване на функцията V2G (Vehicle-to-Grid) за отдаване на енергия към електрическата мрежа, където и когато инфраструктурата и нормативната регулация в европейските страни го позволяват.

От Kia са акцентирали сериозно върху системите за безопасност и асистиране на водача. EV5 е един от първите модели на на марката, оборудван с акуталната версия на интелигентния асистент за ограничаване на скоростта ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Круиз контролът SCC2 (Smart Cruise Control 2) пък вече е в състояние да спре автомобила напълно при спешни случаи, в които водачът не реагира.

Асистентът за предотвратяване на евентуални удари при маневри за паркиране на заден ход PCA-R (Parking Collision-avoidance Assist – Rear) вече е разширен до PCA-F/S/R и включва странична и фронтална функция, която на основата на данните от ултразвукови сензори и камери подава сигнали и спомага за предотвратяване на нежелани съприкосновения с препятствия отпред, отстрани и отзад при маневри за паркиране.

Системата за асистенция на водача при пътуване по магистрала със сензори за разпознаване на контакта на ръцете с волана HDA 2 с HOD (Highway Driving Assist 2 с Hands-On Detection) подпомага водача в поддържането на безопасна дистанция спрямо движещото се отпред превозно средство, в поддържането на стабилна траектория в центъра на лентата за движение и в изпълнение на безопасни маневри за смяна на лентите на магистралата.

И не на последно място по важност, още по-високо ниво на комфорт осигурява асистентът за дистанционно паркиране RSPA 2.0 (Remote Smart Parking Assist 2.0), който дава възможност за влизане или напускане на мястото за паркиране, дори когато водачът не седи зад волана на автомобила.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !