Рекордите, поставяни от китайските автомобили – особено електрическите суперколи и хиперколи с над 1000 к.с. – вече се превръщат в нещо обичайно и почти престават да бъдат сензация. В действителност обаче това са безпрецедентни резултати, които показват високо технологично ниво и жажда за доминация, каквито повечето други производители изглежда са загубили.
Последният пример идва от Yangwang U9 Xtreme – китайското електрическо суперкупе с над 3000 к.с., което официално постави рекорд на легендарната писта Нюрбургринг. Немският пилот Мориц Кранц измина 20 832-метровата Северна отсечка (Nordschleife) за 6:59.157 минути, превръщайки модела в най-бързия електрически суперавтомобил, обикалял Нюрбургринг.
Групата BYD, собственик на луксозната марка YangWang, тества U9 Xtreme на Нюрбургринг още от юли 2024 г.. За малко повече от година инженерите ѝ очевидно са успели да оптимизират настройките на тази изключително мощна машина.

Yangwang U9 Xtreme, който вече неофициално държи титлата „най-бърз сериен автомобил в света“ с постигнатите 496,22 км/ч на полигона в Папенбург, сега счупи и рекорда за най-бърза електрическа серийна кола на Нюрбургринг. Предишният рекорд от юни 2025 г. принадлежеше на Xiaomi SU7 Ultra с време 7:04.957 минути.
Това е подобрение с над 5 секунди – сериозно постижение на трудната писта с над 20 километра дължина и 154 завоя, които изискват абсолютна прецизност и смелост. Това е и първият път, когато автомобил от категорията „електрически суперспортни коли“ слиза под 7 минути – време, което дори надминава резултата на Lamborghini Aventador SuperVeloce LP750-4 от 2015 г.
Yangwang U9 Xtreme е най-екстремната версия (ограничена до 30 броя) на модела Yangwang U9. Той използва електрическа архитектура с напрежение 1200 V, а четирите му електромотора развиват общо 3000 к.с. и достигат 30 000 об/мин. При тегло от около 2,46 тона, съотношението тегло/мощност е едва 0,82 кг/к.с.

Не бива да се пропуска и специалното инженерно внимание, отделено на версията Xtreme – тя е оборудвана с напълно нова охладителна система, карбон-керамични спирачки с титанови компоненти и полусликови гуми GitiSport e·GTR² PRO, разработени съвместно с Giti.
Заместник изпълнителният директор на BYD, Стела Ли, коментира постижението така: „Ние сме решени да разширяваме границите на възможното чрез технологията, а Нюрбургринг е легендарно предизвикателство както за автомобилите, така и за пилотите. Напълно естествено е нашите инженери да следват мечтите си именно там. Поздравявам целия екип за това феноменално постижение. Ограничената серия U9 Xtreme доказа, че не е само най-бързият автомобил в света по права линия, но и модел с изключителни динамични качества, способен да поставя рекорди на писта, известна с огромното си разнообразие от завои.“














Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари