Китайският автобус, движещ се над колите, е измама?

Авто OFFNews Последна промяна на 08 август 2016 в 14:33 111 3

Китайският автобус, движещ се над колите, е измама?

Вече сме ви разказвали за китайският автобус, който се движи над трафика. Азиатските инженери не само проектираха машината, ами и наистина я създадоха. Миналата седмица ви показахме как готовият продукт направи първия си изпитателен пробег, но с течение на времето изникват все повече съмнения около иновативната идея. 

Оказва се, че градският тест драйв в Цинхуандао изобщо не е това, за което ни го представят създателите на Transit Elevated Bus или TEB. Според китайски медии не само че изпитанието е проведено в условия без реален трафик, но и градските власти изобщо не са били наясно със случилото се. По-късно главният инженер на компанията го призна, наричайки теста вътрешен.

И това е само един от проблемите. Погледнете го отново. "Автобусът" всъщност се движи на релси, което независимо от инерпретацията го превръща във влак. Има и друг практически въпрос. TEB е висок 2,1 м, а максималната височина на МПС-тата в Китай е мжду 4,2 и 4,5 м. Да речем, че само част от колите ще могат да го изпреварят, но засега дори не е ясно как влакът/автобусът ще завива или избягва светофари.  

Според медии от народната република единствената цел на проекта е да измами инвеститори. Средствата за изграждане на машината са набрани чрез т.нар. peer-to-peer финансиране, при което онлайн фирма е намерила инвеститори, обещавайки им голяма възрвръщаемост на вложените пари. Подобен вид финансиране в Китай има доказани рискове и властите вече са спирали такъв сайт, обивинявайки го в нелегална дейност. Таблоидът Global Times дори пише, че главният архитект на целия проект има само начално образование. 

Автобусът вече привлече интереса на правителствата на Бразилия, Франция, Индия и Индонезия и е рано да кажем дали всичко е голяма измама, но минусите за проекта се натрупват с изненадващо бързи темпове.




Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3

09.09 2023 в 06:13

sffsdf14733

15919

1

поп Дръвчо

08.08 2016 в 16:02

Всъщност тази чудесия предимства спрямо традиционния трамвай няма. Сумарно за релси ползва повече ширина от трамвая - и още повече ако трябва да се огради трамвайното трасе за скоростна отсечка.