

Lamborghini Jarama е може би най-слабо известният модел на легендарната италианска марка, която стартира автомобилния си бизнес през 1964 г. Това се случва не защото Jarama не е имала достойнствата да се превърне в автомобилна икона, а защото моделът е засенчен от харизмата на Miura, а след това и на Countach. Освен това, Jarama има доста по-обран дизайн, двигателят е монтиран отпред, а в интериора има четири седалки – все неща, които са попречили на колата да си спечели култовия статут сред феновете.
За да разберем какво е продиктувало създаването на Jarama, е хубаво да си припомним великата история за основаването на Lamborghini. В началото на 60-те Феручио Ламборгини се занимава с производството на трактори, което не пречи на страстта му към бързите автомобили. Веднъж Феручио Ламборгини влязъл в спор с Енцо Ферари, когато закарал своето Ferrari 250 GT в сервиза на „Черните кончета“ за поредната смяна на съединител.
Феручио казал на Енцо, че според него Ferrari 250 GT се нуждае от по-здрав съединител, за да се справи с въртящия момент на мощния V12 двигател. Енцо му се присмял надменно и му казал, че не иска съвети от производител на трактори. Този разговор вбесил Феручио Ламборгини, който си тръгнал от завода на Ferrari в Модена и веднага се захванал за работа по основаването на новата си компания за спортни автомобили. Оттогава двете компании са в ожесточена конкуренция.
През 1970 г. в Lamborghini се нуждаят от нов дизайн на своя GT модел Islero, за да се отговори на все по-затягащите се изисквания за безопасност в Щатите. И така се ражда Jarama. Междуосието било скъсено, новото купе било проектирано от Марчело Гандини от студио Bertone, а отпред бил монтиран 3.9-литров V12 двигател с мощност 350 к.с.
Въртящият момент задвижва задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия, а V12 двигателят ускорявал тежащото 1450 кг купе от 0 до 100 км/ч за 6.9 секунди, а след това и до максимална скорост от 260 км/ч.
Феручио харесал Jarama толкова много, че дори си поръчал един автомобил от серията и го използвал ежедневно. Нещо повече, шефът на Lamborghini сам избрал името на модела, вдъхновен от едноименния регион на Испания, където коридата е особено популярна. Често срещана неточност е схващането, че името на колата идва от пистата със същото име в близост до Мадрид.
След свалянето на Jarama от производство след 6 години на пазара, Lamborghini така и не произвежда нов автомобил с предно разположен V12 двигател. Само 328 такива коли са били произведени, като в момента запазените екземпляри са изключителна рядкост. Въпреки това, на специализирани търгове се появяват интересни предложения, което се дължи на растящия интерес към класическите италиански спортни автомобили.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:11
Последни коментари