

Mercedes се сблъска с огромни критики, когато изостави двигателя „M177“ за най-новото AMG C63. Въпреки слуховете за завръщане на осемцилиндров мотор, спортният седан няма да се върне към V8 задвижване. В процес на разработка обаче е нов, голямоблоков двигател с вътрешно горене, чиято премиера се очаква в края на 2027 г. Това ще бъде „следващо поколение високотехнологичен електрифициран V8“, предназначен за спортни модели на платформата AMG.EA.
Той трябва да бъде естествен наследник на показания тук „M178“, лансиран още през 2014 г. В 11-те години след дебюта си битурбо 4-литровият V8 задвижва множество модели, достигайки връхна мощност от 720 к.с. в автомобил с емблемата на Mercedes – AMG GT Black Series с плосък колянов вал. Aston Martin Valhalla използва вариация на същия двигател, настроена на 817 к.с.
След като Aston Martin вече премина границата от 800 к.с., не е изненада, че Mercedes-AMG обещава повече мощност от следващия V8. Без да разкрива конкретика, директорът по разработка на автомобили в AMG Щефен Ястроу заяви пред Auto Express, че предстоящият осемцилиндров мотор ще предлага по-голям потенциал от този в Black Series. Инженерите в Афалтербах вече са „определили диапазона на мощността, а горната граница, разбира се, е по-висока от това, което познаваме днес.“
Освен по-висока максимална мощност, новият двигател (с кодово име M179, вероятно?) ще реагира по-бързо на действията на водача с подобрена реакция на педала. Той ще бъде и по-ефективен, за да отговаря на предстоящите стандарти Euro 7. Според изпълнителния директор на AMG Михаел Шибе, в интервю преди няколко месеца, новият двигател се очаква да остане в производство и през следващото десетилетие.
Междувременно, сегашното поколение V8 все още има живот в него, тъй като наскоро загатнатият AMG GT Track Sport вероятно използва обновен M177/M178. Шибе обясни, че „все още има клиенти, които просто искат V8, един чист V8“, поради което AMG възнамерява да продава осемцилиндрови модели, докато има търсене.
Дали следващото поколение C-Class ще върне V8 в C63 е твърде рано да се каже. Все пак фейслифтът на сегашния автомобил още не е излязъл. Но хладната реакция към четирицилиндровата версия показа, че ентусиастите обичат своите големи двигатели. Шефът на AMG призна, че компанията е „загубила част от клиентите си“ след орязването на цилиндрите наполовина, добавяйки, че технологията зад електрифицирания 2-литров мотор „можеше да бъде обяснена по-добре“. Сложното задвижване се използва и в C63 комби, и в GLC 63.
Бъдещият V8 обаче няма да бъде най-големият бензинов двигател на Mercedes. V12 също ще остане още дълго – макар 6-литровият битурбо „M279“ да се предлага само в Maybach S-Class и по-слабо познатия брониран S-Class Guard. Дванайсетцилиндровият агрегат ще продължи да се предлага на „избрани пазари“, вероятно защото по-строгите европейски норми за емисии затрудняват поддържането на V12 там. Отделно, друг V12 задвижва Pagani Utopia.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари