
В настоящата си гама Audi определено има нужда от повече спортен дух. След като моделите TT и R8 вече са спрени, марката от Инголщат няма нито спортна кола, нито дори купе или кабриолет. С това смята да се справи новото предложение Concept C, което ще влезе в производство през 2027 г. От Audi твърдят, че серийният модел ще се различава минимално от прототипа – основно с добавяне на дръжки на вратите, сензори и няколко дребни промени.
Concept C не е просто нов спортен автомобил с четирите ринга. Той въвежда нов дизайнерски език, който Audi планира да приложи върху цялата си гама под ръководството на шеф-дизайнера Масимо Фраскела, заел поста през юни 2024 г. Немската премиум марка цели „радикална простота“ – свеждане на всичко до най-важното както отвън, така и в интериора.
Audi черпи вдъхновение от TT, но Concept C отдава почит и на други икони. Моделът съчетава елементи от суперколата R8, концепта Avus от 1991 г., състезателните автомобили Auto Union и дори Rosemeyer от 2000 г. Макар да изглежда като купе, прототипът може да се трансформира и в роудстър. Автомобилът е по-близо до R8, отколкото до TT. Според Audi той е дълъг 4,52 м, широк 1,98 м и висок 1,28 м, с междуосие 2,57 м.
При прототипа покривът е електрически сгъваем и се състои от две части – първо подобно решение за Audi. Дали ще стигне до производство, още не е ясно. Както при някои последни прототипи и серийни модели (Jaguar Type 00, Polestar 5), тук също няма заден прозорец. Вместо това са поставени три хоризонтални ламели, едната от които интегрира третия стоп.
Колата стъпва върху двуцветни 21-инчови джанти и тежи около 1 690 кг – приблизително колкото R8 Spyder. Платформата остава тайна, но се говори за версии със задно и със задвижване на всички колела. 800-волтова електрическа система обещава ултра-бързо зареждане.
В интериора минималистичният дизайн продължава. Audi го описва като „shy tech“ – скрита технология. 10,4-инчовият екран може да се прибира в таблото, както при по-старите модели на марката. Истински бутони от анодиран алуминий заменят досадните сензорни панели, а дори емблемата на волана е изработена от метал, а не от пластмаса.
Все още не е ясно дали серийният Concept C ще има връзка с новото електрическо поколение Porsche Boxster и Cayman, планирани за 2026 г. Подобна колаборация би била логична. И все пак ентусиастите, които се надяват на по-евтини бензинови версии, ще останат разочаровани – както Audi, така и Porsche ще предлагат новите спортни модели само като електромобили.
Светът на автомобилите е съвсем различен от 1995 година, когато дебютира концептът TT. Три десетилетия по-късно Concept C цели да предизвика подобна реакция и бележи важна стъпка за Audi в усилията ѝ да навакса спрямо BMW. Купе/роудстърът може да се окаже най-успешното въплъщение на новия дизайнерски език.
Audi се подготвя за натоварена 2026 година, с нов базов електромобил и RS модели от Audi Sport. Дали елегантният дизайн на Concept C ще се пренесе и върху по-масови каросерии като седани и SUV, предстои да разберем. Вдъхновена от Auto Union C от 1936 г. и третото поколение A6, вертикалната решетка е представена като „централен елемент на новото лице на Audi“. Към нея се добавя нова четириелементна светлинна подписка, която ще намери място във всички бъдещи модели.
В новата ера е окуражаващо да се види как Audi се отказва от раздвоени фарове и претрупан дизайн. Компанията вече премахна фалшивите ауспуси и обеща по-високо качество на материалите, след като призна, че нивото е спаднало. Всичко това е добра новина, а спортен автомобил е точно това, от което Audi има нужда, за да освежи имиджа си. Разбира се, ако серийният модел имаше бензинов двигател, шансовете му за успех в нишовия сегмент биха били значително по-големи – но такива времена вече са зад гърба ни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари