Nissan Navara се завръща! Но не съвсем...

Пикапът ще се прави в тандем с Mitsubishi

Авто OFFnews Последна промяна на 21 ноември 2025 в 14:26 59 0

Nissan Navara

Кредит Nissan

Nissan Navara

Nissan Navara се завръща. Поне в Австралия. Там пикапът с ръбатото име прави доста солидно завръщане – с грубоват външен вид, силен турбодизелов двигател и технологичен пакет, създаден да се справя отлично както в аутбека, така и в града. Продажбите трябва да започнат през първото тримесечие на 2026 г.

Все пак завръщането остава ограничено. Европейските пазари ще бъдат пропуснати – поне засега. Вместо това новата Navara ще бъде адаптирана и произвеждана локално за Австралия и Нова Зеландия – в сътрудничество с Mitsubishi. Контекстът, в който Navara се появява сега, е интересен, предвид че Nissan наскоро представи хибридния Rogue, който технически е идентичен с Mitsubishi Outlander, но има собствена уникална предна решетка.

В основата си новата Navara остава истински работен кон. Корените ѝ водят назад до 1986 г., когато беше пуснат първият пикап D21. Оттогава в Австралия са продадени около 500 000 автомобила. Новият модел визуално напомня тази история: решетката е оформена в характерния за марката V-Motion дизайн, фланкирана от С-образни LED светлини. А тези, които гледат внимателно, ще забележат оранжеви акценти около трите въздухозаборника – препратка към оригиналната Navara.

Отвътре обаче нещата са значително по-модерни. 7-инчов TFT екран служи за приборното табло, допълнен от 9-инчова инфотеймънт система с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Въпреки че твърдите пластмаси все още доминират интериора, комфортът на седалките и ергономията са значително подобрени. Практична особеност: предната видимост е характерно отлична за пикап, а отзад има достатъчно място за пътници или инструменти.

Под капака работи 2.4-литров турбодизелов двигател с мощност 204 к.с. и 470 Нм въртящ момент. Той е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия, която според Nissan е оптимизирана за ефективност и здравина. Разходът от 7.7 л/100 км по цикъла WLTC е уважавана стойност за автомобил в този клас. В реални условия обаче потреблението вероятно ще варира значително според товара и терена.

А що се отнася до терена: тук новото поколение, базирано на Mitsubishi Triton, е проектирано да блести. Избираемата система за задвижване на всички колела с автоматично разпределение гарантира, че мощността достига точно там, където е нужна. На магистрала Navara преминава на задно предаване, докато при теглене или офроуд автоматично включва 4х4 режим. Това се допълва от електронно управляван блокаж на диференциала, който е стандартен.

Кормилното управление вече е електрическо, проектирано да осигурява по-голяма прецизност при ниски скорости. Окачването е специално настроено за условията в Океания – от офис паркинги и разбити пътища до пустинни трасета. Nissan обещава балансирана комбинация от комфорт и контрол.

Друг важен акцент е системата за асистенция на водача. Включва интелигентен автопилот, асистент за поддържане на лентата и аварийна функция за завиване, адаптивен ограничител на скоростта и разпознаване на пътни знаци. Макар това да не са революционни технологии, те издигат Navara технически до нивото на съвременните SUV модели.

Всеки, който вече потрива ръце в очакване, трябва да се въздържи: европейско лансиране засега не е предвидено. Фокусът е ясно насочен към Океания. Защо? Вероятно заради по-строгите емисионни стандарти, различните пазарни изисквания – и защото моделът се локализира в партньорство с Mitsubishi, вместо да бъде глобализиран.

С новата Navara Nissan се завръща на пазара на здрави пикапи – поне в Южното полукълбо. Дали дизеловият гигант някога отново ще стъпи на европейски асфалт, предстои да видим. Конкуренцията вече се очертава: новият Toyota Hilux, който за първи път се предлага и в електрически вариант, носи свеж натиск в сегмента, а Ram Rampage също се стреми към внимание.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !