Porsche 911 Turbo S дебютира като хибрид с над 700 к.с.

Два електрически турбокомпресора, брутално време на „Нордшлайфе“ и солидна цена за най-мощния сериен 911 в историята

Авто OFFNEWS Последна промяна на 07 септември 2025 в 16:02 47 0

Porsche 911 Turbo S 2025

Кредит Porsche

Porsche 911 Turbo S 2025

Човек направо може да се изплаши, когато види какво отново е сътворил Porsche с новия 911 Turbo S. А и повод за притеснения относно стомаха и лицевия тен при ускорение има повече от всякога. Моделът от 2026 г. за първи път става хибрид, като същевременно е по-мощен. И по-бърз. Много, много по-бърз.

Трудно е да не възкликнеш „Господи, помогни!“, особено ако вече си изпитал бруталните възможности на досегашния Turbo S (992.1). Той сам по себе си бе смятан за еталон за съчетание от върхова динамика, комфорт на дълги разстояния, ексклузивност и всекидневна практичност. Сега обновеният и сериозно преработен Turbo S (992.2) поставя летвата още по-високо – радостно и едновременно плашещо.

Голямата новина бе очаквана – Turbo S получава T-Hybrid задвижването от актуалния 911 Carrera GTS. Това означава, че 3,8-литровият битурбо боксер отива в пенсия. На негово място влиза 3,6-литровият шестцилиндров боксер от GTS, но тук с решаваща разлика: вместо един, има два електрически турбокомпресора.

Резултатът е 711 к.с. при 6500–7000 об/мин (+61 к.с. спрямо досега) и 800 Нм въртящ момент, достъпни в широк диапазон 2300–6000 об/мин. Това прави новия Turbo S най-мощният сериен 911 в историята.

И със сигурност и най-бързият. Ускорението 0–100 км/ч вече е за 2,5 секунди (преди: 2,7 сек.), а 0–200 км/ч – за 8,4 секунди (с 0,5 сек. по-бързо). Традиционно Porsche дава много консервативни данни, така че реално стартът може да клони и към 2,0 секунди. Максималната скорост е 322 км/ч.

Хибридната система включва 400-волтова архитектура, акумулатор 1,9 kWh и интегриран електромотор в 8-степенната PDK трансмисия. Задвижването е към четирите колела. Теглото е нараснало с 85 кг, което прави автомобила за пръв път над 1,8 тона (1715 кг досега).

Клиентите едва ли ще се оплачат – новият Turbo S е по-бърз във всяко отношение. На легендарния „Зелен ад“ (Нюрбургринг Нордшлайфе) той е с 14 секунди по-бърз от предшественика си. Официално сертифицираното време: 7:03,92 минути.

Подобренията не са само в мощността. Новото поколение гуми осигурява по-добро сцепление на сухо, като на задния мост вече се монтират по-широки 325/30 ZR21, а отпред остават 255/35 ZR20.

Стандартните карбон-керамични спирачки вече са по-големи – 420 мм отпред и 410 мм отзад (преди 390 мм), най-големите PCCB, поставяни някога в двуместен автомобил. Има и нови накладки за по-добро усещане и ефективност.

Благодарение на хибридната система Turbo S вече серийно разполага с електрохидравлична система за активно окачване Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC), която намалява наклона на каросерията и повишава агилността в завоите.

Фейслифтът се разпознава по новите вертикални въздухозаборници отпред (подобни на GTS), както и по новия заден панел с преработени отвори и титаниева изпускателна система. Последната е по-лека с 6,8 кг и предлага много по-агресивен звук, вече далеч от досегашното „тип прахосмукачка“. Аеродинамиката също е подобрена – коефициентът на въздушно съпротивление е намален с 10% в най-ефективния режим.

Купето идва стандартно като двуместно, но безплатно може да се конфигурира със задни седалки. Кабриолетът се предлага винаги с тях. В стандартното оборудване влизат: HD-Matrix LED фарове, Sport Chrono пакет с индикатор за температура на гумите, специфично адаптивно окачване, спортни седалки Plus с 18 настройки и памет. Опция е карбоновата сгъваема седалка, позната от 911 GT3.

Цените започват от 271 000 евро за купе и 285 200 евро за кабриолет. Първите доставки в Европа ще започнат около смяната на годината 2025/2026.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !