Rimac иска пълен контрол над Bugatti

Мате Римац води преговори да изкупи 45-процентния дял на Porsche в Bugatti Rimac

Авто OFFNEWS Последна промяна на 17 октомври 2025 в 11:28 641 0

Мате Римац

Кредит Bugatti Rimac

Мате Римац

Изминаха само четири години, откакто Rimac Group и Porsche обединиха сили, за да създадат съвместното дружество Bugatti Rimac, но очевидно главният изпълнителен директор Мате Римац вече е уморен от бюрокрацията. Хърватският предприемач настоява да поеме пълен контрол над компанията и в момента води преговори за изкупуване на дела на Porsche.

В скорошно интервю за Bloomberg, цитирано от Automotive News, Мате Римац заявява, че вече има нужните инвеститори, за да придобие пълния контрол над съвместното предприятие – включително да изкупи 45-процентния дял на Porsche. Според източници, още през април той е предложил на германския производител около 1 милиард евро (приблизително 1,2 милиарда долара) за неговия дял.

Римац иска повече контрол, за да има и повече свобода. Преговорите не са тайна. Той казва пред изданието: „Просто искам да мога да вземам дългосрочни решения, да правя дългосрочни инвестиции и да върша нещата по различен начин – без да трябва да обяснявам на 50 души.“

Ако покупката бъде осъществена, Rimac Group ще придобие пълен контрол над Bugatti Rimac, но влиянието на Porsche няма да изчезне напълно. Германският производител все още притежава 22% дял в Rimac Group, докато останалите са разпределени между самия Мате (35%), Hyundai Motor Group (11%) и други инвеститори (32%).

Римац коментира, че сделката може да се реализира още догодина, но уточнява, че „има твърде много фактори“, които трябва да се вземат предвид при подобни преговори. Той добавя, че ситуацията се усложнява и от факта, че семейство Порше-Пиех все още притежава дял в Porsche: „Това е емоционална тема“, признава той.

Междувременно самата Porsche се изправя пред трудности. Изпълнителният директор Оливер Блуме предупреди служителите през лятото, че настоящият бизнес модел на компанията, „който ни служеше добре в продължение на десетилетия, вече не работи в сегашния си вид“.

Компанията среща сериозна конкуренция в Китай, а интересът на потребителите към нейните електромобили намалява. Картината се усложнява допълнително от мита и регулаторна несигурност.

Ако сделката бъде финализирана, можем да очакваме значителни промени в Bugatti Rimac и бъдещите ѝ продукти. Мате Римац основа Rimac през 2009 г., а само две години по-късно представи Concept_One. През 2022 г. започна производството на електрическия хиперавтомобил Nevera – символ на визията му за бъдещето на високите технологии и скоростта.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !