Шефът на Bugatti за хибридните суперколи с турбо: "Не го разбирам"

Мате Римац обяснява защо Tourbillon е с атмосферно пълнене

Авто OFFNEWS Последна промяна на 03 юни 2025 в 11:14 262 0

Bugatti Tourbillon

Кредит Bugatti

Bugatti Tourbillon

Докато Chiron по същество беше еволюция на Veyron, Tourbillon представлява радикално отклонение. Новият флагман на производителността от Молсхайм се отказва от четирите турбокомпресора и W16 двигателя в полза на V16 без принудително пълнене. Cosworth помага в разработването на този атмосферен двигател, който е с работен обем от 8.3 литра и впечатляващо ниско собствено тегло – само 252 килограма, или с около 42% по-малко от двигателя на Chiron.

Инженерите на Bugatti и Cosworth постигат значителното намаляване на теглото отчасти чрез премахването на четирите турбокомпресора. Мате Римац казва пред списание Top Gear, че не вижда смисъл в използването на турбокомпресори при хибридни суперколи, като твърди, че хибридният елемент компенсира загубата на мощност, докато същевременно предлага предимствата на електрификацията. В Tourbillon има голяма батерия с брутен капацитет от 24.8 киловатчаса, която позволява пробег до 70 километра само на електрическа енергия, без да се включва V-16 двигателят.

"Карал съм ги всичките и наистина не го разбирам. Защо да имаш хибриден задвижващ тракт с турбодвигател? Турбодвигателят сам по себе си е компромис, нали така?"

Шефът на Bugatti Rimac разкрива, че премахването на четирите турбокомпресора е довело до загуба на 600 конски сили. Въпреки това, трите електромотора компенсират напълно и дори повече, като осигуряват общо 800 к.с. Когато се прибави и бензиновият двигател с мощност 1000 к.с., Tourbillon надминава своите предшественици както по мощност, така и по тегло. Освен отпадането на турбините, допълнителна икономия на тегло е постигната с ново окачване, което е с 45% по-леко благодарение на 3D печат. Целият автомобил тежи под 1995 кг с всички течности и почти пълен резервоар.

Докато повечето хибридни суперколи са с турбодвигатели, Lamborghini Revuelto залага на атмосферния V12. LaFerrari също беше с атмосферно електрифициран V12, но новият F80 използва туинтурбо 3-литров V6. Porsche все още не е пуснал наследник на 918 Spyder с неговия атмосферен 4.6-литров V8, но концептът Mission X ясно подсказва за изцяло електрическо задвижване.

Мате Римац не изключва възможността за изцяло бензинова версия на V16. Той също е отворен към идеята за хибридна конфигурация с по-малки размери – дори Tourbillon с един електромотор и без предните два, за допълнително олекотяване. Версия кабриолет е почти потвърдена, така че има големи планове отвъд 250-те купета, планирани за производство.

Междувременно доставките на "нормалния" автомобил ще започнат догодина, но не преди да бъдат произведени 35 прототипа за тестове. В момента Bugatti усилено доставя последните екземпляри от Bolide и Mistral – последните модели с W16 двигател.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !