
Партньорството на стойност 5 милиарда долара между американският стратъп в електромобилите Rivian и германския гигант Volkswagen по отношение на софтуерната платформа току-що пое много интересен обрат.
Оказва се, че не само Volkswagen Group ще получи достъп до споделена софтуерна платформа, с която да запълни пропастта, оставена от проблемния ѝ софтуерен отдел Cariad, но и че платформата, която задвижва бъдещия SUV модел на Rivian, всъщност ще се превърне в официалния "дигитален мозък" на всички бъдещи електромобили с марка Volkswagen.
Всичко, до което Volkswagen се докосне в електромобилната сфера, занапред ще работи върху същата софтуерна и технологична основа, която ще служи като градивен елемент за силно очаквания модел Rivian R2. Тази информация идва директно от главния директор по софтуера на Rivian — Васим Бенсаид. В интервю за Yahoo Finance Бенсаид заяви, че модулната платформа на R2 ще бъде „тайната съставка“, която ще залегне в основата на всеки бъдещ електромобил на Volkswagen.
Да, прочетохте правилно — ДНК-то на R2 ще бъде внедрено не само в един бъдещ продукт, а във всички нови електрически модели на Volkswagen оттук нататък. Всичко започва с предстоящия достъпен модел VW Every1 (който ще получи ново име при пускането му), който ще използва „готова за употреба“ версия на зоналната архитектура, а след това технологията ще се внедри и в следващите модели.
Ето какво разкри Бенсаид: „R2 е платформата, която ще бъде в основата на всички бъдещи електрически продукти на VW. Това е наистина модулна и мащабируема технологична основа, която ще внедрим в марките на VW, като същевременно ще позволим на всяка от тях да изрази своята собствена идентичност.“
Обърнете внимание на последната част от думите на Бенсаид. Той подчерта, че „всяка от марките“ ще може да изрази „своя собствена идентичност.“ Което подсказва, че не само марката VW ще получи достъп до основите на платформата R2.
Audi? Да. Porsche? Също. Не забравяйте и новака Scout, както и Lamborghini, Skoda, Seat и всички останали марки под шапката на VW Group.
Вече беше ясно, че тези марки ще имат достъп до съвместното софтуерно предприятие, но разкритието на Бенсаид потвърждава, че всички марки от портфолиото ще могат да използват платформата и технологичната основа на R2.
Ето още един откъс от интервюто, който обяснява това по-добре: „Всяка марка ще има свой собствен потребителски интерфейс, собствен външен вид и усещане. Всяка ще има свое окачване и настройка […], но в основата си механиката на автомобила ще бъде оптимизирана въз основа на една и съща технологична и софтуерна архитектура.“
Дали го осъзнаваме сега или не, това всъщност е доста сериозен и позитивен ход. За Rivian това означава, че германците ѝ поверяват ключова част от своя бизнес – нещо, което ще изгради огромно доверие сред потребителите, които обмислят да се откажат от Tesla в полза на R2 догодина. А за VW това е знак, че компанията, която вече почти век е символ на стабилност, най-сетне се адаптира към новото време.
Volkswagen имаше сериозни проблеми със софтуера през последните години. Затрудненията на нейното подразделение Cariad доведоха до проблеми с качеството на софтуера, включително до оттегляне на някои модели от европейския пазар (Audi R2, Audi TT, Porsche 718 Cayman, Porsche Boxster, Porsche Macan, Volkswagen Transporter 6.1 и Volkswagen Up) през миналата година заради неспазване на изискванията за киберсигурност според регламент UN R155, които компанията не успя да покрие.
Новото партньорство с Rivian подчертава колко радикално се променя визията на VW за софтуер и архитектура. И също така показва ангажимента ѝ към истинска модернизация — докато други автомобилни производители все още затъват в остарели Autosar-системи, опитвайки се да сковат нови технологии върху стар код.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари