Това е електрическият Porsche Cayenne

Най-мощният модел в историята на марката идва с до 1156 к.с. и ускорение от 2,5 секунди до 100 км/ч

Авто OFFnews Последна промяна на 19 ноември 2025 в 17:21 75 0

Porsche Cayenne Electric

Кредит Porsche

Porsche Cayenne Electric

С Cayenne Electric Porsche отваря нова страница: докато луксозният SUV досега се предлагаше само с конвенционален двигател с вътрешно горене и плъгин хибрид, сега на пазара излиза и изцяло електрически модел — първоначално с две моторни версии.

Porsche Cayenne Electric стартира с мощност до 325 kW (442 к.с.), а Cayenne Turbo Electric достига максимум 850 kW (1156 "коня"). И двете версии са със задвижване на четирите колела, като цените започват от 105 200 евро, а Turbo струва 165 500 евро. Поръчки могат да се правят незабавно, a версиите с ДВГ и PHEV остават в продажба.

Cayenne Turbo Electric развива до 630 kW / 857 к.с. мощност при нормално шофиране. Чрез функцията push-to-pass може да се активират допълнителни 130 kW за десет секунди, което повишава общата мощност до 760 kW (1033 к.с.). При активиран launch control системата за двойно предаване достига 1156 к.с. и до 1 500 Nm въртящ момент. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и достигане на 200 км/ч за 7,4 секунди. Тези показатели са възможни благодарение на новата задвижваща система с иновативно директно маслено охлаждане на задния мост — технология, вдъхновена от Formula E.

Базовият Cayenne осигурява 300 kW /408 к.с. при нормално шофиране и 325 kW с Launch Control, плюс 835 Nm въртящ момент. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди. При рекуперация Cayenne Electric връща до 600 kW обратно в батерията. В ежедневието това е достатъчно за почти всички спирачни маневри — механичните спирачки се включват рядко. За Cayenne Turbo се предлага и керамична спирачна система PCCB.

И двата варианта използват батерия с капацитет 108 kWh. Това дава комбиниран WLTP пробег до 642 км за Cayenne Electric и до 623 км за Turbo. Това означава, че големият SUV не е сред електромобилите с най-голям пробег. Благодарение на 800-волтовата технология Cayenne може да се зарежда с до 390 kW (или 400 kW според други източници). Така зарядът от 10 до 80% се покачва за под 16 минути. Необходима е станция с поне 390 kW, 850 V и 520 A. Cayenne Electric е и първият електромобил в Германия с опционално индуктивно зареждане на тяговата батерия.

Новият Cayenne Electric е с 55 мм по-дълъг от версията с ДВГ, но остава под пет метра. По-висок е с 24 мм. Най-голямата разлика обаче е междуосието — почти 13 см по-дълго от това на модела с изкопаемо гориво.

Задните седалки са електрически регулируеми стандартно, с комфортна и товарна позиция. В конфигурация за багажник вместимостта е между 781 и 1 588 литра. Допълнително има и 90-литров преден багажник (frunk). Ако това не е достатъчно, автомобилът може да тегли ремарке до 3,5 тона.

Дизайнът се отличава с нисък преден капак и фарове, които подчертават ширината на автомобила. Допълват ги изваяни калници и плавно снижаваща се линия на покрива. Електрическият Cayenne има безрамкови врати и външни дръжки тип „grabbars“. Праговете са в сиво при стандартния модел и в черен гланц при Turbo. Отзад има хоризонтална светлинна лента и светещо лого Porsche. Предлага се и офроуд пакет.

С коефициент на въздушно съпротивление Cd = 0,25, Cayenne е аеродинамично ефективен; Porsche не разкрива челната площ. Активните аеродинамични елементи включват подвижни клапи на въздухозаборниците, адаптивен покривен спойлер и при Turbo — активни Aeroblades, които удължават краищата на задния спойлер. Предлагат се 13 екстериорни цвята, плюс опции от Porsche Exclusive Manufaktur, и девет дизайна джанти — от 20 до 22 инча.

Интериорът на Cayenne може да се персонализира широко — дванадесет комбинации от тапицерии, пет интериорни пакета и пет пакета акценти. Новите Mood Modes позволяват адаптиране на салона според настроението. Панорамният покрив има регулируема прозрачност. Новата система за повърхностно отопление затопля не само седалките, но и повърхности като подлакътници и панели.

Кулминацията в кокпита е Flow Display — вертикално разположен сензорен екран с долен наклон. Той е допълнен от 14,25-инчов дигитален инструментален панел и опционално 14,9-инчов дисплей за пътника, както и head-up дисплей. Има физически бутони за климатик и сила на звука. Гласовото управление има достъп до онлайн информация.

Окачването на двата модела е базирано на адаптивни въздушни възглавници и регулируеми амортисьори PASM. Turbo добавя заден диференциал Porsche Torque Vectoring Plus. Предлага се и Porsche Active Ride — система, която компенсира неравности чрез хидравлични помпи. И двата модела могат да бъдат оборудвани с управление на задния мост.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !