Това е новият Mercedes GLC

Бестселърът дебютира като електрически модел

Offnews Последна промяна на 08 септември 2025 в 10:51 1045 0

Mercedes GLC EQ

Кредит Mercedes-Benz

Mercedes GLC EQ

IAA 2025 в Мюнхен е сцената за може би най-важния Mercedes през последните години. С новия, изцяло електрически GLC марката не показва просто още един модел, а електрическа интерпретация на своя бестселър. Досега GLC е най-продаваният автомобил на Mercedes в света, затова и очакванията са огромни – той трябва да запълни пропастта между амбициите и реалността на електрическата стратегия на компанията.

Новият модел ясно показва, че критиките към предишните EQ автомобили са взети под внимание. Докато старите електрически версии изглеждаха безлични с плавни линии и гладки форми, електрическият GLC демонстрира далеч повече увереност. Изправената радиаторна решетка с осветена рамка и опционални анимирани пикселни точки прави силно впечатление. Силуетът е удължен с около 10 см спрямо версията с ДВГ, а задната част с меко заострени линии и звездовидни светлини носи леко азиатски привкус. Въпреки това цялостният облик е по-чист, по-модерен и много по-близък до идентичността на Mercedes.

В купето централно място заема почти метър широкият Hyperscreen, комбиниран с опционален панорамен покрив с осветление, което може да проектира звездно небе. Новата операционна система MB.OS е технологичното сърце на автомобила – тя обединява инфотейнмънт, асистиращи системи, комфорт и функции за зареждане, учи се от предпочитанията на водача чрез AI и се обновява по въздуха. Така GLC е не просто автомобил, а „учещ се“ спътник.

Качеството на материалите е на традиционно високо ниво, като новост е сертифициран изцяло веган интериор – Mercedes е първият производител, който предлага такова решение. Удълженото междуосие от 2,97 м осигурява повече простор отпред и отзад. Багажникът е с обем 570 литра, разширяем до 1740 литра при сгънати седалки, плюс 128-литров преден багажник (frunk). С теглителна способност до 2,4 тона, GLC остава истински универсал, дори и като електрически SUV.

Под пода е разположена 94 kWh батерия, осигуряваща пробег до 710 км в топ версията GLC 400 EQ. За сравнение – новото BMW iX3 може да достигне до 805 км.

Двата електромотора генерират 360 kW (489 к.с.), ускорение 0–100 км/ч за 4,3 секунди и максимална скорост 210 км/ч. 800-волтовата система позволява зареждане с мощност до 330 kW, като 300 км пробег могат да се добавят за 10 минути. BMW iX3 обаче води със 400 kW.

Допълнителна особеност е двустепенната трансмисия на задния мост, която подобрява ефективността. За комфорт Mercedes разчита на въздушно окачване и задно завиване с ъгъл 4,5°, технологии, познати най-вече от S-Class.

Въпреки добре изградения пакет, наименованието остава проблематично. Официално моделът се казва „Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC with EQ Technology“ – име, което едва ли някой клиент ще използва в ежедневието. В практиката вероятно ще се сведе до GLC 400 EQ, но и това изглежда тежко и непрактично. За автомобил с такава значимост Mercedes можеше да прояви повече яснота и смелост.

Премиерата на пазара е планирана за пролетта на 2026 г., първоначално като GLC 400 EQ с двойно задвижване, на цена около 70 000 евро. По-късно ще се предлагат още версии, включително базова със задно задвижване от около 60 000 евро. Общо ще бъдат налични пет варианта.

За Mercedes електрическият GLC е далеч повече от пореден модел. Това е тест и символ на надежда. Ако опитът се провали, цялата електрическа стратегия може да бъде компрометирана. Ако успее, той ще поведе най-важния модел на марката в нова ера – и ще помогне да се забравят неуспехите от ранните години на EQ.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !