Това е новият Toyota Hilux!

Поколение 9 на емблематичният пикап мина на ток, ще има и на водород

Offnews Последна промяна на 10 ноември 2025 в 14:22 1052 0

Toyota Hilux 2026

Кредит Toyota

Toyota Hilux 2026

Настоящото поколение на Toyota Hilux се заседя доста дълго на пазара. Генерация 8 бе представена през 2015 година, а по-късно получи и фейслифт. Да, при пикапите е напълно приемливо да са с по-дълъг жизнен цикъл отколкото леките коли и SUV (6 – 7 години), но японците доста се забавиха.

Сега, вече е факт и новото, девето поколение на легендарния пикап. От Toyota са подготвили цялостна промяна на своя неразрушим модел за 2026 година. За първи път Toyota създава напълно електрически Hilux. Всъщност версията с емблема BEV оглавява пускането на гамата.

На повечето от официалните снимки прави впечатление, че новият Toyota Hilux е с двойна кабина. Причината е, че Toyota Europe премахва всички останали варианти на каросерията. Решението идва след проучване на клиентското търсене – купувачите масово предпочитат именно тази конфигурация. Вариантът с единична кабина ще продължи да се предлага на други пазари, включително Австралия. Тайланд също ще получи Smart Cab (Access Cab) с по-къси задни врати, отварящи се назад.

Тъй като заменя модел, представен през 2015 година, не е изненада, че новият Hilux изглежда осезаемо различен. Toyota е подсилила дизайна с по-ръбеста, агресивна форма, в духа на Tacoma. Логото на марката е заменено с голям надпис „TOYOTA“, а тесните предни светлини придават по-модерен вид.

Затворената горна част на предницата в някои изображения подсказва, че това е електрическата версия. Естествено, моделите с двигатели с вътрешно горене ще изискват допълнително охлаждане и следователно ще имат традиционна решетка. Зарядният порт е монтиран на предния калник, докато версиите с ДВГ запазват класическата капачка на резервоара отзад.

Дизайнът на джантите е уникален за електрическата версия, а всички варианти получават нова задна стъпка за по-лесен достъп до товарния отсек. Страничните прагове също са преработени за по-удобно качване и слизане. В задната част капакът на товарния отсек черпи вдъхновение от американския стил с големи, вдлъбнати букви TOYOTA. Името на модела е елегантно интегрирано в дръжката, точно под третата стоп-светлина.

Интериорът на Hilux определено показваше възрастта си, затова Toyota е извършила пълна промяна, съобразена с последните ѝ модели. Централната конзола напомня тази на Land Cruiser. Подобно на външния дизайн, салонът има изправени линии и геометрични форми, които подчертават здравия характер на автомобила.

Toyota продължава да залага на физическите бутони и новият Hilux не разочарова. Двата 12,3-инчови екрана са допълнени от множество класически бутони за управление на климатика и системата 4x4. Най-често използваните функции са достъпни само с едно натискане, което минимизира нуждата от ровене из подменюта на екрана. Резултатът е функционално и интуитивно оформление – точно каквото се очаква от един сериозен работен пикап.

Що се отнася до техническите данни, Toyota засега се фокусира върху електрическата версия. Двумоторната система черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 kWh, осигуряваща пробег около 240 км по WLTP. Предният мотор генерира 205 Nm въртящ момент, а задният – 269 Nm, като максималният товарен капацитет е 715 кг. Електрическият Hilux може да тегли до 1600 кг.

Разбира се, Toyota е наясно, че EV вариантът няма да подхожда на всички. Затова 2.8-литровият турбодизел с мека хибридна технология остава в гамата на новото поколение. Той може да превозва до 1000 кг и да тегли 3500 кг, което го прави далеч по-подходящ за тежки задачи от електрическия Hilux. На някои пазари извън ЕС гамата ще включва и версии с неелектрифициран 2.8-литров дизел и 2.7-литров бензинов двигател.

Гледайки напред, Toyota има по-широк план за разнообразяване на задвижването. От 2028 г. ще се предлага и версия с водородна горивна клетка, тъй като компанията продължава да вярва в потенциала на водорода. Toyota дори си сътрудничи с BMW по същата технология – германците ще пуснат първия си сериен водороден модел iX5 Hydrogen през същата година.

Модернизацията обхваща и други аспекти. Новият Hilux е първият от рода си с електрическо сервоуправление (EPS), макар че това ще важи само за пазарите в Западна Европа. На други места ще се запази класическата хидравлична система. Сред новите технологии са още следене на мъртвата зона, камера за наблюдение на водача и система Safe Exit Assist.

Поддържат се актуализации по въздуха, както и пълен пакет системи за безопасност Toyota Safety Sense, включително Emergency Driving Stop System, Low-Speed Acceleration Suppression и Proactive Driving Assist. Електрическата версия добавя електронен селектор на предавките (shift-by-wire), а всички нива на оборудване получават безжично зарядно и нови USB портове отзад.

Новият Hilux ще излезе на пазара в Европа през декември, а производството на дизеловата версия с мек хибрид ще започне през пролетта. Не е изненадващо, че Toyota очаква именно този вариант да бъде най-продаван на континента. Дизелът остава златната среда в гамата и вероятно ще бъде значително по-достъпен от чисто електрическия модел.

Деветото поколение Hilux стъпва върху доказана формула и Toyota очевидно е направила всички правилни подобрения. Залогът е голям – от 1968 г. досега са продадени над 21 милиона бройки. Пикапът се произвежда в шест държави и се предлага в повече от 180 пазара по света.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !