Това е новият Volkswagen T-Roc!

Golf за ерата на SUV-моделите

Авто OFFNEWS Последна промяна на 27 август 2025 в 16:27 1075 0

Volkswagen T-Roc

Кредит Volkswagen

Volkswagen T-Roc

Още откакто Beetle бе спрян от производство, Golf доминираше в класациите по продажби на Volkswagen. Сега обаче лидерската му позиция е застрашена от неговия SUV еквивалент – T-Roc. От дебюта на оригинала в края на 2017 г. са продадени над два милиона бройки, а сега официално пристига и второто поколение. Както се очакваше, VW залага на сигурното, избягвайки дизайнерски рискове, които биха могли да отблъснат купувачите.

На практика представляващ кросоувър версия на Golf, T-Roc се нарежда между T-Cross и Tiguan в широката SUV гама на Волфсбург. Както обикновено при смяна на поколения, новият модел е пораснал. С дължина от 4373 мм, компактният семеен автомобил е със 122 мм по-дълъг от предшественика си. Част от увеличението е отишло в междуосието, за да се подобри мястото за краката отзад – то вече е 2631 мм, или с 28 мм повече.

Показан тук във върховото оборудване R Line, T-Roc 2026 следва почти всички актуални дизайнерски тенденции: свързани светлинни ленти отпред и отзад, огромни фалшиви ауспуси, светещи емблеми и изобилие от черен гланц. Странно поставено R-лого на предната броня пък изглежда доста неуместно.

В интериора големи екрани заменят повечето физически бутони, като VW е включил и досадния тъч плъзгач. В сравнение с досегашния модел, повечето функции на климатика вече са интегрирани в сензорния екран, който е с размер 10,4 или 12,9 инча според версията. Изчистеното табло може да разочарова феновете на класическите VW-интериори, но поне въртящият контролер с тъч от Tiguan е интегриран между седалките.

Производителят обещава постепенно връщане на физически бутони и въртящи селектори за често използвани функции, но това няма как да стане веднага. Разработката на новия T-Roc е приключила отдавна, а промени в последния момент биха били твърде скъпи. Забелязва се и още нещо – вече липсва масивният скоростен лост между предните седалки. Volkswagen е преминал към селектор на кормилната колона, което е възможно благодарение на отпадането на 6-степенната ръчна кутия. Второто поколение T-Roc ще се предлага единствено с автоматична трансмисия с двоен съединител.

При лансирането компанията опростява гамата от двигатели. Клиентите могат да избират само 1,5-литров бензинов mild-hybrid мотор – със 116 к.с. в базовата версия и 150 к.с. в по-високите нива. И двата се комбинират със 7-степенна DSG кутия и предно предаване. В процес на разработка са два изцяло нови хибридни задвижвания, също с предно предаване. За търсещите 4Motion ще има по-голям 2-литров бензинов мотор – с или без мека хибриднатехнология. Изцяло електрически T-Roc не се предвижда.

Новият модел е и малко по-практичен от предшественика. Багажникът е увеличен с 20 литра до 465 литра (зареден до облегалките на задните седалки). В духа на устойчивостта Volkswagen е използвал 40 кг рециклирана пластмаса в интериора – около една пета от всички пластмасови елементи. Това прави T-Roc първия модел на марката с толкова висок дял на рециклирани материали.

Ефективността също би трябвало леко да се подобри благодарение на 10% намаление на коефициента на въздушно съпротивление, който вече е 0,29. Максималният размер на джантите досега бе 19 инча, но вече клиентите могат да избират и 20-инчови, ако са готови да жертват част от комфорта за повече стил.

Макар че компактен кросоувър едва ли е най-вълнуващото превозно средство на пазара, VW смята да внесе емоция с „напомпана“ R-версия. Тя е потвърдена за началото на 2027 г. и ще използва най-мощната версия на добре познатия 2-литров турбо-четирицилиндров мотор EA888, споделян с Golf R. Междувременно се говори, че хечбекът ще получи по-големия петцилиндров двигател на Audi за специална екстремна версия.

Дотогава стандартните версии на T-Roc ще достигнат до европейските шоуруми през ноември. Лансирането на второто поколение не означава край за предшественика – кабрио версията ще продължи да се предлага до 2027 г. Да, Volkswagen все още продава автомобил със сгъваем покрив – и то кросоувър. Той се радва на повече успех от ексцентрични модели като Range Rover Evoque Convertible и Nissan Murano CrossCabriolet, като дори е изпреварил по продажби Mazda MX-5 Miata и BMW Z4 в Европа миналата година.

Първото поколение на T-Roc беше пуснато на пазара през 2017 г. и бързо се утвърди като успех. През моделната 2022 година последва актуализация. Миналата година около 292 000 купувачи на нови автомобили в цяла Европа избраха компактния универсален автомобил, който се произвежда в завода Палмела близо до Лисабон, Португалия. До момента са продадени над два милиона бройки. Това прави T-Roc най-успешният SUV на Volkswagen в световен мащаб след Tiguan.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !