Това е новото BMW iX3

Първият Neue Klasse модел обещава революция

Авто OFFNEWS Последна промяна на 05 септември 2025 в 15:26 1089 0

BMW iX3

Кредит BMW

BMW iX3

Оригиналните автомобили от серията Neue Klasse на BMW от 60-те и 70-те години създадоха марката, която познаваме и днес. Вярно е, че BMW произвежда автомобили още от края на 20-те години, но едва с появата на седана 1500 през 1962 г. и емблематичния 2002 през 1969 г. немците наистина се превърнаха в BMW.

Затова, когато баварският производител възражда толкова важно име, е ясно, че става дума за значимо събитие. Днес новото семейство Neue Klasse дебютира в серийна версия на автомобилния салон в Мюнхен под формата на iX3 – вероятно най-важният модел на BMW от десетилетия.

iX3 е първият от много автомобили, които ще се движат върху изцяло електрическата платформа Neue Klasse. Това е промяна спрямо досегашната стратегия на BMW да предлага модели с двигатели с вътрешно горене и електромобили върху една и съща архитектура – както е при сериите 4, 5 и 7. Този iX3 ще съществува паралелно с настоящия бензинов X3.

BMW iX3 50 xDrive ще предлага пробег между 678 и 805 км, с 469 к.с. и 641 Нм въртящ момент благодарение на два електромотора. Базовата цена ще бъде около 71 950 евро. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и достига максимална скорост от 210 км/ч.

Моделите Neue Klasse се изграждат върху първата 800-волтова архитектура на BMW, която позволява изключително високи скорости на зареждане. iX3 може да се зарежда с мощност до 400 кВт, което осигурява около 370 км пробег за 10 минути на DC бързозарядна станция с такава мощност.

Електрическото задвижване на четирите колела се състои от значително усъвършенстван синхронен електромотор с електрическо възбуждане (SSM) с особено висок КПД на задния мост и нов асинхронен двигател (ASM) на предния мост, която се отличава с компактна конструкция и висока икономическа ефективност.

В сравнение с бензиновия X3, iX3 е малко по-дълъг като междуосие и обща дължина, но е по-компактен в повечето други измерения. Дизайнът е вдъхновен както от концептите Neue Klasse и Neue Klasse X, така и от оригиналните седани и купета от 60-те. Четворните фарове са дългогодишна визитна картичка на BMW, а високите и тънки бъбрековидни решетки напомнят тези от първите модели Neue Klasse.

Отстрани iX3 не се различава драстично от X3 – и двата имат плоски калници и възходяща линия на талията, но електрическият модел има по-ниско спускащи се задни рамене. Отзад iX3 залага на широки стопове, които обаче са отделни, а не свързани с LED лента по цялата ширина, както е модерно при други марки. Разбира се, решетките могат да бъдат осветени, ако се избере пакет M Sport Professional.

Екстериорът е различен, но остава недвусмислено BMW. Интериорът обаче е далеч по-голяма промяна. Вместо традиционно арматурно табло има тънък широкоекранен дисплей в основата на челното стъкло, показващ скорост и ключови данни за шофирането. Централният шестоъгълен екран работи с най-новата система BMW Operating System X. За съжаление, класическото копче iDrive липсва.

Същността на iX3 обаче е в невидимото. Това е първият „софтуерно дефиниран автомобил“ (SDV) на BMW – концепция, популяризирана от Tesla и Rivian, при която по-малко, но по-мощни компютри управляват функциите на автомобила. Традиционната кола има множество отделни контролни модули за всичко – от задвижването до електрическите стъкла. При SDV няколко функции се интегрират в един централен компютър. BMW ги нарича „супермозъци“, като в iX3 те са четири.

Един от тях, наречен „Сърцето на радостта“, обединява всички динамични системи – задвижване, спиране, управление, окачване – в една единица. Резултатът е по-прецизен контрол върху поведението на автомобила, което според BMW подобрява комфорта, управляемостта и ефективността.

Друг „супермозък“ контролира системите за асистиране на водача. Стандартно iX3 разполага с адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата, а като опция се предлага и система за шофиране без ръце по магистрала. Новата технология осигурява по-плавен преход между човека и машината – водачът може да прекъсне асистентите със завъртане на волана или натискане на спирачката, но системата не се изключва напълно, а се включва отново плавно след намесата.

В типичен стил за BMW, iX3 разчита на предно окачване MacPherson и ново многоточково задно окачване. Разпределението на теглото е 48,6% отпред / 51,4% отзад, макар производителят да не е посочил точната маса. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 4,7 секунди, а максималната скорост – 210 км/ч. Стандартните джанти са 20-инчови, а като опция се предлагат 21- и 22-инчови с пакета M Sport.

BMW ще произвежда iX3 в нов завод в Дебрецен, Унгария, като производство в САЩ ще стартира през първото тримесечие на 2026 г., а доставките в Европа започват следващото лято.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !