
Шестото поколение на бестселъра Toyota RAV4 е официален факт. Един от най-популярните SUV модели не само на марката, а въобще в света, пристига с обновления във всяко едно отношение - през дизайна, интериора и задвижващата гама. Целта е шестата генерация да затвърди лидерството на предшествениците, които са реализирали над 15 милиона продажби от 1994 година досега, включително 2,5 милиона на европейските пазари.
Както и досега, RAV4 ще се предлага ексклузивно с хибридни задвижвания - пълно или плъг-ин със зареждане на батерията. Освен това, популярният SUV ще бъде и в две дизайнерски версии - класическа и GR Sport. Втората, както подсказва името, ще бъде с по-спортен стил, като включва 20-инчови специални колела, заден спойлер, променена решетка и т.н. За някои пазари като САЩ пък ще има и т. нар. Rugged версия, която ще е с по-подчертана оф-роуд визия.
Споменавайки визия, тя е сериозно променена в новото поколение Toyota RAV4. Това личи особено в предната част, която е с нови С-образни светлини и нова челна решетка, които визуално доближават кросоувъра до модели на японците като Prius и C-HR. Погледнат отстрани, новият модел е с по-квадратити и масивни колесни арки спрямо предшественика си, а отзад е заложено на по-вертикални линии и багажникът е по-малко скосен отколкото в предходното поколение.
В салона промените също са доста, като интериорът вече изглежда по-модерен и по-просторен, но си остава практичен. Акцент е новият 12,9-инчов екран на информационно-развлекателната система, допълнен от 12,3-инчово дигитално инструментално табло. Мултимедията е с нов софтуер, който според Toyota е по-опростен дизайн и по-лесен за използване. Дебют тук прави нов гласов асистент, с чиято помощ могат да се управляват различни функции като навигация, климатична система и др.
Под мултимедията са разположени физически бутони за управление на климатика, а малко под тях и въздуховодите са поставени бутоните за избор на задвижващите режими. Масивният скоростен лост е изчезнал, за да отстъпи място на доста по-компактен селектор на предавките на автоматичната трансмисия. Воланът, напук на тренда с квадратитите предложения, си остава изцяло кръгъл, като на него са поставени и редица физически бутони за контрол на функции.
Все още липсват данни за обема на вътрешното пространство и по-конкретно за багажника, но производителят заявява, че новият RAV4 ще е крачка напред, с повече пространство и по-добър комфорт. Обещанието е за по-висококачествени материали, използвани за седалки, тапицерии и панели.
Що се отнася до задвижването, както споменахме то ще е пълен или плъг-ин хибрид, като за момента не се мисли за изцяло електрическа версия на модела. Вместо това японците работят по еквивалентен като размери електрически SUV.
Хибридната версия ще разчита на обновен 2,5-литров бензинов двигател, който ще е комбиниран с един или два електромотора. В първия случай задвижването ще е на предните колела, а мощността - 183 к.с. Вторият вариант ще осигурява 4х4 трансмисия с мощност от 191 к.с.
По-революционна е плъг-ин хибридната версия в новия Toyota RAV4. Тя ще разчита на по-голяма батерия с капацитет от 22,7 kWh, която пък ще осигури пробег само на електричество до 100 км. Батерията ще може да се зарежда на станция с прав ток мощност до 50 kW, където акумулаторният блок ще може да се "пълни от 0 до 80% за половин час. При зареждане с променлив ток максималната мощност е 11 kW, като зареждането ще отнема 3 часа.
За първи път при плъг-ин хибридното задвижване ще е налична версия и само с предно предаване. Тук максималната системна мощност ще е 268 конски сили. При варианта с 4х4 задвижване, мощността е 304 конски сили, а ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 5,8 секунди.
Наличен е и богат пакет от системи за сигурност и асистиране на водача в пакета Toyota T-Mate, включващ Toyota Safety Sense. Тук е използвана нова платформа и нов софтуер, за да бъдат подобрени редица функции. Все още не са ясни цените на новия Toyota RAV4, който се очаква по дилърствата през есента.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари