
Още от основаването си през 1989 г. Lexus служи като луксозната марка на Toyota, позиционирана срещу конкуренти като BMW, Mercedes и Audi. Стратегията се оказа успешна – през миналата година продажбите достигнаха рекордните 851 214 автомобила в световен мащаб. Но сега Toyota пренарежда вътрешната си йерархия, като обособява Century като самостоятелна марка, позиционирана над Lexus.
Слуховете в японските медии за независима Century бяха потвърдени тази седмица от самата Toyota. Председателят Акио Тойода разкри, че идеята за марка „над Lexus“ е била негова, тъй като вярва, че Century трябва да съществува „в свой собствен клас“. Той призна, че не е бил особено доволен, когато видял седана и SUV версията на Century изложени на щанда на Toyota по време на изложението Japan Mobility Show 2024.
Макар да е най-новата марка под шапката на Toyota, Century всъщност предшества Lexus с няколко десетилетия. Името се появява още през 1967 г. като луксозен седан и оттогава е преминало през три поколения – като второто е единственият модел на Toyota, оборудван с V12 двигател. С малки изключения седанът винаги е бил предназначен само за японския пазар. През 2023 г. гамата се разшири с SUV версия – първа стъпка към глобалните амбиции на Century, започвайки с навлизане на китайския пазар.
Поглеждайки напред, Century ще функционира като независима марка, която ще се „цели във върха на върховете – единствена по рода си“, заяви директорът по брандинга на Toyota, Саймън Хъмфрис. Елегантно купе ще бъде първият модел, който ще символизира новия статут на Century в рамките на империята на Toyota, под слогана: „One of One. Един в света, от тази страна.“
Ясно е, че Century ще се фокусира върху изключително лимитирани и скъпи модели – по аналогия с това, което Rolls-Royce е за BMW или Bentley – за Audi и Volkswagen. Внушителното купе, което ще дебютира по-късно този месец на Japan Mobility Show 2025, подсказва, че ни очакват далеч по-екстравагантни автомобили от всичко, което някога е носило емблемата на Lexus.
А какво ще стане с Lexus?
И Lexus се готви за сериозни промени. Електрическият концепт – шестколесен, триредов миниван с ъгловат дизайн – показва, че Toyota планира нова, смела посока за своята дългогодишна луксозна марка. Според Акио Тойода, абревиатурата LS вече не означава „Luxury Sedan“, а „Luxury Space“, което отразява еволюцията във философията на марката. Той е уверен, че необичайният ван ще достигне до производство, макар и да признава, че това ще бъде „огромно предизвикателство“.
Той предупреждава, че радикалният модел с три оси ще продължи към серийно производство само ако покрие стандартите на Lexus за „тишина, комфорт и възможност да се движи по всеки път“. Хъмфрис добавя, че занапред Lexus „ще бъде по-свободен да действа“, намеквайки, че глобалната марка ще експериментира с нови идеи, без „да копира никого“.
Миниванът LS е описан като „нова форма на луксозен автомобил на бъдещето“ – такъв, който кара пътниците „да изглеждат стилно, когато се качват и слизат“. Междувременно класическият седан LS, който постави основата на марката в края на 80-те, ще бъде свален от производство след версията Heritage Edition през 2026 г.
Всички тези подробности станаха известни по време на живо излъчване преди Japan Mobility Show 2025, където Toyota ще представи няколко нови модела, включително електрическия концепт Corolla. Дългоочакваният суперавтомобил обаче няма да се появи там – премиерата му е насрочена онлайн за 5 декември, преди публичното му представяне през януари 2026 г. на Tokyo Auto Salon.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари