Volkswagen: европейците искат бутони, не екрани

Авто OFFNEWS Последна промяна на 30 май 2025 в 13:08 5293 0

Volkswagen ID.7

Кредит Volkswagen

Volkswagen ID.7

Допреди няколко години, автомобилите на Volkswagen Group бяха с добър баланс между бутони и екрани. След това, германците започнаха да преместват почти всичко върху сензорния екран в името на минимализма. Но във VW са наясно, че голяма част от клиентската база предпочита по-аналогов интерфейс.

Ралф Брандщетер, ръководителят на компанията в Китай, обясни, че клиентите в Европа обикновено предпочитат „тактилни контроли, дълготрайна издръжливост и добри динамични характеристики при шофиране“. Ситуацията в Китай е различна – там купувачите поставят на първо място „AI ориентирани, свързани автомобили с безпроблемно гласово управление и умни табла“.

Въпреки че Брандщетер сравнява по-скоро купувачите на електромобили в Европа и Китай, автомобилите на групата с двигатели с вътрешно горене също до голяма степен са се отказали от физическите бутони и копчета. Най-новият Passat, който вече се предлага само като комби, е ясен пример за това как таблетоподобните дисплеи завладяха таблата на автомобилите през последните години. Сходният по размер електрически ID.7 Tourer също е сведъл броя на физическите бутони до минимум.

Но компанията все пак обеща завръщане към стария подход. Вече видяхме първи стъпки в тази посока, като например връщането на реални бутони на волана при моделите Golf GTI и R. Освен това бъдещите модели ще включват тактилни контроли за често използвани функции. По-рано тази година главният дизайнер на компанията призна, че прекаляването с екраните е било грешка.

Ето какво казва Андреас Минт: „От ID.2 нататък ще имаме физически бутони за петте най-важни функции – силата на звука, отоплението от двете страни на колата, вентилаторите и аварийните светлини – разположени под екрана. Те ще присъстват във всяка кола, която произвеждаме оттук нататък. Никога, никога повече няма да направим тази грешка. На волана ще има физически бутони. Няма повече налучкване. Има обратна връзка, тя е реална и хората я обичат. Честно казано, това е кола. Не е телефон.“

Тъй като автомобилите с емблемата на VW винаги са тясно свързани с други модели от групата, с цел споделяне на разходите, има голям шанс бъдещите модели на Skoda, SEAT, Cupra и останалите марки също да се върнат към „истинските“ табла. Включването на повече отделни контроли безспорно ще повиши производствените разходи, които логично ще бъдат прехвърлени върху клиентите. Но това е жертва, която някои от нас са готови да направят.

Връщайки се към думите на Брандщетер – той посочи, че средната възраст на купувач на електромобил в Европа е 56 години, докато в Китай е под 35. В публикация в LinkedIn той отговаря на въпроса защо автомобилите, разработени от VW Group в Китай, не се продават в Европа. Причината се крие в различните регулации, разходи и предпочитания на клиентите.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !