Volkswagen представи най-мощния си сериен GTI

Golf GTI Edition 50 изцежда 325 конски сили и вече е с рекорд на Нюрбургринг

Авто OFFNEWS Последна промяна на 23 юни 2025 в 14:34 100 0

Volkswagen Golf GTI Edition 50

Кредит Volkswagen

Volkswagen Golf GTI Edition 50

Golf GTI е един от най-успешните компактни спортни автомобили в света. До момента в световен мащаб са произведени над 2,5 милиона бройки. Навреме за 50-ия си рожден ден следващата година, Volkswagen пуска специален модел, фокусиран върху удоволствието от шофирането, под формата на Golf GTI Edition 50

Вече най-бързият Volkswagen на „Нюрбургринг“, Golf GTI Edition 50 сега е и най-мощният автомобил от Волфсбург, носещ емблемата GTI (Grand Touring Injection). Остава с предно предаване, но вече разполага с почти толкова мощност, колкото и версията с двойно предаване – Golf R. Тази специална версия надхвърля границата от 300 к.с. за пръв път в GTI фамилията, изпреварвайки досегашния Clubsport с 296 к.с.

VW вдига нивото на и без това яростния си хот хеч с предно предаване. GTI Edition 50 увеличава мощността на турбодвигателя си 2.0 TSI до 325 к.с., само с осем по-малко от Golf R, при същия въртящ момент от 420 Нм. Както и при всички последни спортни версии на компактния хечбек, за съжаление, вече няма шестстепенна ръчна скоростна кутия. Най-мощният GTI с регистрационни номера се предлага само със седемстепенен автомат с два съединителя (DSG).

По-мощният двигател EA888 evo4, комбиниран с DSG, ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди – с 0.1 секунди по-бързо от Clubsport. До 200 км/ч стига за 16.8 секунди, което е с 1.6 секунди по-бързо от предишния най-фокусиран за писта GTI. Максималната скорост остава електронно ограничена до 270 км/ч.

GTI Edition 50 не предлага само по-силен мотор. При избор на пакета GTI Performance, VW сваля окачването с 20 мм спрямо стандартния Golf. Пакетът включва „високоефективни“ лагерни опори на предния мост, по-твърди напречни носачи и тампони за по-прецизно управление. Отзад има двуопорни носачи и ревизирани монтажни точки на окачването.

За да стане още по-привлекателен, пакетът намалява теглото с около 30 кг благодарение на 19-инчови ковани джанти и титанов ауспух Akrapovič. В диетата влизат и специални полусликове Bridgestone Potenza Race – същите, с които GTI Edition 50 поставя време от 7:41.27 минути на северната дъга на „Нюрбургринг“. Има и софтуерни подобрения на прогресивното управление, както и стандартно адаптивно окачване (DCC).

Външно, Golf GTI Edition 50 остава верен на познатата рецепта. Освен новите джанти с червени акценти, има специално лого по краищата на задния спойлер. Покривът и огледалата са боядисани в черно, с тъмни елементи около ауспусите. По страниците има декоративна ивица, която прелива от черно към червено Tornado. Други налични цветове на каросерията са Moonstone Grey, Pure White, Grenadilla Black и ексклузивният Dark Moss Green.

Интериорът е леко променен – червени колани, тъмно анодизирани алуминиеви дръжки на вратите и допълнителни GTI 50 лога, включително върху ключа. Седалките са с добре познатата каре тапицерия, с фалшиви велурени акценти и зелена лента. Въпреки че това е най-високият клас GTI, екстри като head-up дисплей и навигация все още се доплащат.

VW все още не е обявил цена, но тя със сигурност ще е по-висока от тази на GTI Clubsport с Performance пакета и полусликовете, който в Германия започва от солидните €54 330.

Рекордно шофиране – на пистата Нордшлайфе само за 7:46 мин.

Професионалният състезател Бенджамин Лойхтер подчерта изключителния потенциал на Golf GTI EDITION 50 на 20 832-километровата писта Нюрбургринг Нордшлайфе. С време от 07:46:13 минути, тестовият и развоен пилот на Volkswagen измина най-бързата обиколка, завършвана някога в сериен Golf на пистата, известна като „Зеленият ад“, през април 2025 г . „За мен Golf GTI EDITION 50 е най-прецизният и спортен Volkswagen, който съм карал“, казва Лойхтер. „Много ми напомня на Golf GTI Clubsport S от 2016 г. Golf GTI EDITION 50 обаче е систематично подобрен за пореден път. Тъй като е толкова интуитивен и прецизен, имам голямо доверие в колата и наистина мога да я изстискам до краен предел.“

Въпреки че Golf GTI Edition 50 е най-мощният серийно произвеждан GTI досега, той все още остава в сянката на безумния концепт Golf GTI W12-650. Представен на изложението Wörthersee през 2007 г., той разполагаше с 6-литров туинтурбо двигател от Bentley Continental GT. Разположеният централно звяр генерираше 641 к.с. и бе съчетан със скоростна кутия от Phaeton. Истински Франкенщайн от складовете на VW Group, този W12 концепт използваше задно окачване и спирачки от Lamborghini Gallardo, а предните спирачки бяха от Audi RS4. Въпреки емблемата GTI, този широк и брутален автомобил, способен да вдигне 325 км/ч, беше със задно предаване.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !