Volkswagen спира производството на Touareg

Флагманският SUV си отива след близо чевърт век на пазара

Авто OFFNEWS Последна промяна на 07 август 2025 в 10:11 109 0

Volkswagen Touareg

Кредит Volkswagen

Volkswagen Touareg

Volkswagen планира да спре производството на флагманския си SUV Touareg, слагайки край на един от най-луксозните си модели. Машината, която бе тотален хит при появата си преди 23 години, явно ще бъде пенсионирана скоро, като за момента не се планира неин наследник.

Вътрешни източници разкриват пред британското издание Autocar, че Touareg ще спре да се произвежда през 2026 година. На върха на SUV-гамата на германската марка би трябвало да остане наскоро представеният Tayron (който има и 7-местна версия), който ще бъде най-големият кросоувър на Volkswagen на пазара.

Пуснат за първи път през 2002 година, премиум SUV моделът бе разработен заедно с оригиналния Porsche Cayenne, като двата модела споделят една и съща платформа и изпълняват двойна цел: да дадат на Porsche първия SUV и да помогнат на тогавашния председател на Volkswagen Фердинанд Пиех да реализира амбицията си да издигне марката Volkswagen към по-висок клас чрез модели като Touareg и седана Phaeton.

Решението за пенсиониране на Touareg отразява променящите се приоритети във Volkswagen. Tayron е позициониран като по-достъпна алтернатива с по-широка привлекателност и вече изпълнява голяма част от ролята на Touareg. Вече наличен на ключови глобални пазари и предлаган както с две, така и с три редици седалки, Tayron предлага капацитет за теглене от 2500 кг във версията 2.0 TSI 4Motion и по-гъвкав интериор.

Тъй като не се планира пряк наследник, оттеглянето на Touareg бележи края на стремежа на Volkswagen към премиум сегмента след 23 години.

Заедно с Touareg, VW са решили да спрат и електрическия ID.5. Пуснат през 2021 година като по-спортна, купе-стилизирана версия на по-праволинейния ID.4, ID.5 беше насочен основно към китайския пазар, но не успя да постигне значителен успех там. В Европа също беше засенчен от по-практичния ID.4. Моделът никога не беше предлаган в САЩ.

Планираното прекратяване на ID.5 ще влезе в сила през 2027 година и е част от по-широки усилия за оптимизиране на продуктовата гама и съсредоточаване върху високотиражните модели.

В други новини, вече докладваните планове за т.нар. „мини Buzz“ – компактен, но практичен електрически ван на базата на платформата MEB, който да замени Touran – са били обсъждани в управителния съвет на Volkswagen.

Въпреки това, източници, близки до изпълнителния директор на Volkswagen Томас Шефер, споделят, че този проект не е приоритетен, като свързаната марка Skoda сега разглежда възможността за такъв модел като част от бъдещата си продуктова линия. „Разгледахме го, но пазарът търси кросоувъри и SUV модели“, казва източникът. „Това е посоката, в която в крайна сметка решихме да поемем.“

Решението да не се разработва електрически ван се дължи отчасти на ограничения инженерния капацитет в развойния център на Volkswagen в Брауншвайг, Германия, който е натоварен до краен предел с по-важни проекти – най-вече с разработката на електрическия Golf.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !