

Повечето модели, носещи емблемата на Lamborghini, предизвикват единствено позитивни емоции сред феновете на марката. Има обаче един автомобил, който същите искат да забравят. Той се казва Chrysler Lamborghini Portofino и за щастие е просто концепт, дебютирал през 1987 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.
Автомобилът е определян от създателите си като „ултимативен седан със средно разположен двигател, предвиден за дълги пътешествия“. На практика това е седан с 4 врати, който прилича на удължена версия на Lamborghini Jalpa. Колкото и неадекватно да изглежда на пръв погле, Portofino заслужава нашето внимание, тъй като излиза, за да отбележи паметно, макар и не в позитивен аспект, събитие в историята на Lamborghini. На 23 април 1986 г. италианската компания попада в ръцете на американския концерн Chrysler, което мнозина определят като дъното в нейното история.
Това обяснява и факта, че напълно функционалният концепт Portofino е представен с нетрадиционна емблема – бикът на Lamborghini е ограден от петоъгълника на Chrysler.
Дизайнът на Portofino е еволюционна версия на Chrysler Navajo, чиято разработка достига единствено до създаването на макет от глина. Разбира се, в стилистично отношение Portofino се различава много от Navajo, тъй като дизайнерите всячески са се опитали да подчертаят връзката, колкото и несъществуваща да е тя, между Chrysler и Lamborghini.
Концептът е създаден от независимия производител Coggiola в Торино, където специалистите са удължили платформата на Jalpa с цели 66 см, за да могат да създадат интериор, който е достатъчно голям, за да побере четирима пасаржери.
Portofino няма средни колонки, а четирите му врати се отварят нагоре, откривайки достъп до комфортния интериор. Последният е тапициран с кожа в три нюанса на синьото, като интересното е, че шофьорът настройва волана, инструментите и педалите спрямо позицията на седалката, а не обратното, както при повечето коли.
Portofino се задвижва от 3.5-литров V8 двигател с 255 к.с. и 310 Нм максимален въртящ момент, които задвижват задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия. Максималната скорост е 240 км/ч.
Произведена е само една такава кола, която катастрофира тежко през 1991 г. Впоследствие Chrysler плаща колосалните 300 000 долара за реставрацията й, която е извършена от калифорнийската компания Metalcrafters. В момента Portofino е изложен в централата на Chrysler в Мичиган.
Според неофициалната информация, служителите на Lamborghini не харесвали този концепт и го наричали помежду си “голям картоф“. Нищо чудно, че колата се пази от Chrysler, а не от Lamborghini.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:19
Последни коментари